Skocz do zawartości

Jak to wyciąć????????


Orcher

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

moze uscisle to o co mi chodzi mam na mysli "tunel" czyli taka dziure na wylot wiem ze mozna użyc booleana ale to cholerstwo popsuje cala siate (ten box jest tu tylko przykladem)

2-sided odpada bo dziura dalej bedzie :) tylko lekko zamaskowana

a jesli chodzi o extrude to znam :) ale po extrudzie nie zwelduje vertekow i beda 2 w jednym miejscu czyli na koncu dziury "tunelu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym to (jesli bez boolean'a )

 

1. zrobił tak ze po drugiej stronie tez bym wyciął teki kwadracik

2. potem w editable poly->polygon wybrał "face -> create"

3. potem kolejno łączysz wierzchołki 1z2 2z3 3z4 i 4z1 :D

 

pomoc.GIF

 

jak tego niekumasz to ja cie pozdrawiaju ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz ja ..... utwórz Tube i w sides daj 4 ;) i masz jeszcze prosciej .... pozniej w osi x obróć o 45 stopni i masz kwadrat z dziurą .... jak ci nie bedzie pasowala to edit mesh i sobie poprzeswaj wiezchołki .... ;)
to teraz ja :] robisz sobie tak jak u góry ci pokazałem tylko wczesniej zamiast usunąc scianke dajesz extrude do srodka , potem ją usówasz i dajesz target weld :] na wierzchołki , Marcin teraz ty =)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna i tak:

po obu stronach zaznacz poligony (te w srodku),

extruduj do wewnatrz, tak by staly blisko siebie i kliknij "Connect".

 

Wycinanie dziur tym sposobem jest czyste, ale dziala tylko (odziwo)

gdy masz Meshtools w maxie i poprzez mesztools->connect.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robisz 2 boxy jeden w srodku klikasz na jednego wybierasz boolean z zakladki create i klikasz na drugi wybierajac go jako ten ktory ma wyciąc dziurę ... ;)

 

jeszcze ktos ? boze jesli teraz powiesz ze nie weisz jak zrocic to cie chyba wysmieje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za rady

ja z innych zrodel niz forum dowiedzialem sie jak to zrobic łatwo i szybko jest to sposob podobny do hinduxxx'a :) i oto on:

zaznaczyc polygony ktorych ma nie być i del nastepnie zaznaczyc edge nastepnie extrude i na koncu zweldowac verteki i dziala :)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem forum, ale nigdzie nie znalazłem rozwiązania problemu z używaniem boolean, który mi się pojawia. Widzę tu ekspertów, więc mam nadzieję, że mi pomożecie. Wybaczcie jesli to już tłumaczyliście, ale naprawdę nie znalazłem odpowiedzi.

Otóż przy odejmowaniu brył czasem (ale nie zawsze) zdarza się tak, że wycięcie pojawia się tylko w zewnętrznej ścianie bryły, czyli mówiąc obrazowo wycinam z kuli, a efekt jest taki jakbym wyciął ze sfery. Taki błąd pojawia mi się regularnie, przy kilkukrotnym użyciu booleana na jednej bryle i dotyczy tylko niektórych "otworów". Czy ja coś źle robię? W załączeniu przykład.

boolean.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności