Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich i z góry dziękuje.Mam nadzieję że znajdzie się ktoś kto mi to wytłumaczy bo już 2 dzień próbuje się uporać z problemem skinowania gotowego bipetu cat human i już straciłem nadzieję że sam sobie z tym poradzę. to jest moja pierwsza postać w którą próbuję tchnąć choć trochę życia więc proszę o wyrozumiałość. problem polega na odpowiednim ustawieni parametrów przyporządkowania siatki postaci do kości . Wygląda na to że biped Cat ma jakieś tajemnicze ustawienie natężenia w niektórych obszarach ustawiane na maxa czyli czerwone i w żaden sposób nie mogę tego ani zmniejszyć, ani usunąć. Głównie chodzi o kość obojczyka do której przyporządkowany jest cały mięsień piersi.

 

6b929912646f87697a79862.1100x1100.jpg

 

W kilku innych miejscach jest podobnie. Chciałbym żeby nie było tak ostrego przyłączenia jednak niczym nie mogę tego zrobić.

Reset vertexów czy kości nie pomaga , zaraz po operacji gdy chcę za pomocą painta zwiększać natężenie od razu robi się czerwone. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby mi to ktoś wytłumaczył na czym to polega i jak się tego pozbyć i podzielić tą cześć na inne kości.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeszcze chciałem dodać, bo być może istnieje jakaś metoda na reset wszystkich ustawień skinowania vertexów tak abym mógł sam to wszystko poustawiać? Dziękuje wszystkim z większą wiedzą ode mnie i wyrazy wielkiego szacunku.

Napisano

dlatego tak bo te vertexy nie łapią się w zakres żadnego envelopersa kości więc skin defaultowo przypisał je do obojczyka.

problem zniknie jak zwiększysz zakres przynajmniej dwóch envelopów tak aby vertexy znalazły się w ich zakresie, następnie polecam skorzystanie z opcji malowania wag vertexów.

dokładnie nadasz wagi poszczególnym vertexom dla kości które mają na nie oddziaływać.

w skinie jest opcja Paint Weight oraz obok button do ustawień pędzla.

 

samo ustawianie envelopersów dla tego modelu nie wystarczy. bez malowania wag skin będzie beznadziejny.

w zależności od efektu jaki chcesz uzyskać możesz skorzystać z CATMuscle.

Napisano

Kosma121: nie wiem, czy zarzuciłeś przed skinnowaniem TSa, ale z taką siatką to Ty się zarżniesz. Powinna być ona o dwie iteracje TS mniej gęsta. Dzięki temu nie stracisz kontroli nad vertexami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności