Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Piszę z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu, który regularnie się u mnie pojawia i nie mogę sobie z nim poradzić.

Tak jak w temacie chodzi o światło Photometric.

Mamy dwie sytuacje.

 

1. Na pierwszym obrazku użyłem oświetlenia photometric z ies. Plik ies ściągnąłem ze strony producenta oświetlenia ( http://www.edendesign.be/Lighting.aspx ). Po załadowaniu go w maxie pojawia się kształt siatki oświetlenia oraz kształt płaszczyzny świecącej (prostokąt), wiec niby wszystko fajnie. W ustawieniach światła zwiększam jedynie moc. Jednak na renderingu wygląda to jakby to było światło punktowe a nie podłużne. Czy trzeba jeszcze coś ustawić aby świeciło odpowiednim kształtem?

 

2. Na drugim obrazku użyłem światła photometric w szparze w syficie podwieszonym. Ma to być liniowe oświetlenie schowane we wnęce. Wstawiam więc Photometric Free Light w tą wnękę. Ustawiam kształt na liniowy. Sama wnęka może wygląda okej ale czemu mi się to światło odbija na płaszczyźnie z tyłu skoro jest zasłonięte przez płaszczyzny sufitu? a skoro już się odbija to czemu znowu punktowo?

 

Z czego wynikają te problemy? Co i gdzie muszę ustawić? Ustawienia światła? ustawienia redneringu? ustawienia materiału?

Pracuję rzecz jasna na V-rayu.

Bardzo proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

załączam jeszcze dwa obrazki które wykonałem w próbie rozwiązania problemu. Mi puki co nie wiele pomogły ale może ktoś coś wymyśli?

na jednym obrazku użyłem VRayIES a na drugim Photometric Web. W obu użyłem dokładnie ten sam plik IES. Gołym okiem widać że VRayowskie światło wygląda tak jak powinno a w drugim jest coś porypane.

 

Jeszcze raz prosze o pomoc!

Napisano

obrazek 1 z pierwszego posta - najprosciej odznacz specular gdzies tam w dalszych opcjach swiatla, chyba affect surfaces czy cos,

obrazek 2, jezeli nie powinno byc widac tego swiatla na tamtej scianie, i nie uzywasz vraya to moze sprawdz czy mateiraly byly dwustronne i "shadow bias" zmniejsz jak najblizej zera, aczolwiek bez sceny to ciezko mi powiedziec, no i znowu odznaczenie "specular" zniweluje odbicie

 

wiem ze to nie do konca to o co Ci chodzilo ale nie mam maxa przed soba zeby sprawdzic, a wylaczenie speculara w swietle na pewno pomoze pozbyc sie tego efektu odbicia na panelach.

 

greets

M.

 

 

ps. skoro vrayies dziala to moze najprosciej byloby tego uzyc ;D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności