Jump to content

szary83

Members
  • Content Count

    60
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About szary83

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Gdańsk

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witam serdecznie! Ostatnio pracuję nad animacjami i dotarłem do punktu, w którym muszę stworzyć ruch uliczny. Można wszystko ręcznie samemu ustawić, wiadomo. Są jednak różne pomoce w postaci skryptów i dodatków, które znacznie ułatwiają i przyspieszają generowanie ruchu ulicznego. Ja znalazłem kilka: -MadCar -CityTraffic -Ant Traffic Simulator- wydaje się być spoko, o połowę tańszą alternatywą dla MadCara połączoną z podstawowymi możliwościami CityTraffic. Pytanie tylko czy ten soft wciąż jest rozwijany i czy działa z maxem 2019. Zamierzam wysłać maila do twórców w tej sprawie. Na stronie zatrzymali się na maxie 2016. -DriverMaster soft do rigowania fur dużo tańszy od MadCara ale też wyglądający fajnie na filmikach. Macie doświadczenie z powyższymi dodatkami? Jesteście w stanie podzielić się swoimi spostrzeżeniami? Któryś zdecydowanie polecacie, a inny odradzacie? A może są jeszcze jakieś inne softy? Z góry wielkie dzięki!
  2. Ta pamięć kingstona zaproponowana przez Matszklara nie wiele drożej wychodzi niż to co ja miałem wcześniej. To wypoczywaj spokojnie Matszklar! Dzięki Tobie oraz Vandamowi za pomoc przy składaniu klocków do (ewentualnego) nowego kompa. Chciałbym jednak wrócić do głównego tematu :-) To czy Noctua nh-d15 i dokupienie drugiego takiego samego zestawu pamięci ram (4x Crucial DDR4 8GB 2133 MHz) pozwoli mi mocniej rozkręcić procka? Czy należało by przejść na pamięć 2400 mhz?
  3. :-) Podsumowując całość z procesorami to około 12530 zł No to teraz podstawowe pytanie. Czy na prawdę warto w to iść? :-) Coś jest z tymi procesorami nie tak, że sprzedaje się ich całkiem dużo w dobrej cenie? Innych xeonów z porównywalną ilością rdzeni nie znalazłem zbyt wiele. Mówię rzecz jasna o używanych procesorach. Na pierwszy rzut oka wygląda zacnie... 28 rdzeni i 64 gb ram za niecałe 13 tyś :-) ale może gdzieś ukryte jest coś co nie gra :-)
  4. Fakt, doświadczenia wielkiego nie mam (choć totalne zero to też chyba nie jest)... ale trzeba się rozwijać :-) to tak teraz wygląda zestawik: Asus z10pe-d8 4x Kingston 16 gb ddr4 ssd Samsung 850 pro 256 gb WD Purple 2tb Arctic Freezer 33 Chieftec 850w Phanteks Enthoo Pro (PH-ES614P_TG) MSI GTX 970 całość za niecałe 7530 zł. Może być? korekta! zapomniałem dodać drugie chłodzenie :-) cena za całość to 7685 zł.
  5. :-) Czy obudowa Fractal Design Core 3300 byłaby ok? https://www.morele.net/obudowa-fractal-design-core-3300-fd-ca-core-3300-bl-647769/ Sugerowane chłodzenie nie wiele droższe, wiec do przełknięcia :-) matszklar, zaproponowałbyś proszę jakąś pamieć? Ja jakoś nie mogę znaleźć takiej o której piszesz, mieszczącej się w 2500 pln.
  6. A 7 tyś + 2x procesor to już chyba wykonalne :-) Asus Z10 ped d16 ws 2550 zł 8x Crucial 8gb 2133 MHz DDR4 1900 zł SSD Samsung Pro 256 gb 600 zł WD Purple 2tb 350 zł zasilacz Chieftec 850w 450 zł chłodzenie 2x Arctic Freezer 13 250 zł obudowa Corsair Carbide 400q 400 zł gtx 970 1000 zł całość około 7500 zł + procesory= około 12500 zł. Taki zestaw jest ok? Może gdzieś jeszcze można zaoszczędzić co nieco? Nie ma jakiejś innej porządnej, ale ciut tańszej płyty głównej, która dała by radę? Na przykład Asus Z10 PE-D8 WS? Może też obudowę można i dysk ssd można dać tańsze?
  7. Dzięki! Faktycznie ciekawie to wygląda z tymi używkami :-) do tego stopnia, że zacząłem się zastanawiać nad złożeniem zestawu z dwoma e5-2683 v3. Zaproponowalibyście jakieś podzespoły? Jaka płyta główna? ASUS Z10 PE D16 jest ok? Ramu na początek wystarczy 64 giga? Ram musi być DDR4? Jakie chłodzenie? Czy nie wliczając procesorów, kupując wszystkie pozostałe podzespoły jest możliwe zmieścić się w 5-6 tyś? Jest to małe odejście od tematu głównego, ale jest on również wciąż aktualny :-)
  8. Witam wszystkich! Zamierzam co nieco zainwestować w rozbudowę mojego obecnego komputera. Sprzęt składałem około półtora roku temu, więc jest jeszcze w miarę świerzy i nie chcę go zupełnie wymienić, a jedynie zwiększyć jego wydajność, aby starczyło jeszcze na drugie tyle. Komp prezenruje się następująco: i7-5820k MSI X99 Gaming 7 Be Quiet! Shadow Rock 2 4x Crucial DDR4 8GB 2133 MHz SSD Premier Pro SP900 256 GB HDD WD Purple 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 Zasilacz Aerocool PGS VP-PRO (700W) 80+ Bronze obudowa Cooler Master K280 Midi Tower Na pewno chcę powiększyć ram do 64 GB. Najprościej jest zwyczajnie dopukić 4 kolejne takie same kości :-) Chciałbym też mocniej podkręcić procesor. W tej chwili udało mi się dojść dp 4.0 GHz. Wyżej już za mocno się grzeje lub się wywala. Wiem że da się go rozbujać nawet do 4,5 GHz. Czy wymiana chłodzenia np na NOCTUA NH-D15 pomoże? Czy lepiej też zainwestować tysiaka więcej w ram i wymienić w całości na 2400 MHz? Może problem jest jeszcze gdzie indziej? Może patrząc na mój zestaw uważacie że dałoby radę mocniej podkręcić zegar, tylko ja coś sknociłem w biosie? Jestem otwarty na sugestie! Również na te związane z pozostałymi podzespołami. Zastanawiałem się oczywiście nad wymianą procesora. Ostatnio trochę zaniedbałem śledzenie rozwoju procków, ale robiąc szybkie rozeznanie doszedłęm do wniosku, że chyba wymiana nie ma sensu. Musiałbym wyłożyć dużo więcej kasy, aby zwiększyć wydajność jakoś znacząco. Tą kasę już chyba lepiej by było wydać na noda :-) Jeśli jestem w błędzie to śmiało mnie naprostujcie. Pozdrawiam i proszę o porady!
  9. I nic w scenie nie zmieniałeś? Ja renderując dokładnie tą scenę którą wysłałem mam ten syf cały czas!
  10. Załączam link do ściągnięcia sceny. Poprzednio coś nie wyszło :-) Max 2015 vray 3.2 http://wyslijto.pl/files/download/mwgik7znlm Scena jest bardzo uproszczona i wyczyszczona aby plik nie był za duży. Zostało to z czym jest problem. Tak jak pisałem wcześniej, płaszczyzna stropu jest styczna z wewnętrzną płaszczyzną ściany. Jako że ściana ma grubość coś koło 40 cm to stop jest odsunięty od zewnętrznej płaszczyzny o te 40 cm :-). Po drugie takie same stopy są na innych poziomach a z nimi nie ma problemu. Po trzecie na obrazku problem 2 na czołowej elewacji pojawiają się odciski okien które są na zupełnie innej elewacji z tyłu więc tutaj już zupełnie nie ma styczności. Oczywiście jak powyłączam okna na tylnej elewacji i odsunę tą płaszczyznę stopu to problem znika... no ale to chyba jest bez sensu bo może się zdarzyć tak jak na obrazkach na początku tego wątku że nie będę mógł pochować tych okien (wtedy poddałem się i wyczyściłem to w photoshopie myśląc że to jednorazowy wypadek). Co do ustawień renderu to coś tam kombinowałem, coś tam ustawiałem, coś tam włączałem i wyłączałem więc możliwe że jest mały bałagan:-)
  11. Przesyłam model bez materiałów i bez świateł. Jest tylko jeden materiał testowy. Może się uda coś znaleźć :-)
  12. załączam obrazki nad którymi aktualnie pracuję. Na obrazku problem 01 widać przebijający strop. Jak pisałem wcześniej jest on kopią stropów powyżej i co jeszcze ciekawe sciany zewnętrzne są jednym elementem a strop przebija się tylko przez jedną płaszczyznę. Na obrazku problem 02 widać przebijający się jeden rząd okien które są tak na prawdę na innej elewacji budynku i w ogóle nie mają styczności z widoczną płaszczyzną elewacji.
  13. wywaliłem światła, nadałem wszystkim elementom jeden materiał (zwykły vray material z szarym kolorem i bez żadnych modyfikacji), użyłem vray enviroment... wciaż to samo. co do bliskości elementów... są ze sobą styczne ale ściany mają swoją grubość, a strop styka się z wewnętrzną płaszczyzną ściany. No i stykają się wszystkie stropy a przebija się na przykład tylko jeden...
  14. Wracam do tematu bo problem cały czas wraca w różnych projektach! :-/ Zmiana Secondary ray bias na 0.02 nic nie dało. Nie mam żadnych vray dirt. Jak wrzucę najprostszy vray material tylko z kolorem to też się dzieje to samo. Ciekawostką jest na przykład to że gdy wszystkie stropy wewnątrz są poprostu skopiowane jako instance to przebija się tylko jeden :-/ tak samo jest z innymi elementami jak okna ściany wewntrzne itp itd. Kilka elementów się przebija a kilka nie. Nie dawno przeszedłem na maxa 15 i vray 3.2 i mniej więcej wtedy jakoś to zauważyłem. Możliwe że w nich jest jakichś problem? Może jakiś problem z cieniem?
  15. Jak wywalę okna to jest okej. Nie wiem czy to chodzi o jakichś bug w samych oknach bo problem dotyczy wszystkiego co znajduje się w bliskim kontakcie za ścianą, czyli stropów i ścian działowych, a tam to zwykłe bryłki.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy