Napisano 22 Kwiecień 201311 l Cześć ponownie! Potrzebuje stworzyć własną rutynę, która będzie tworzyć inset relatywny do wielkości poligonu. W 'polyextrude' sopie jest opcja inset, jednak działa ona na zasadzie absolutnej - olewa wielkość poligonu. Dodatkowo, przy bardzo nierównym poligonie istnieje szansa żę zrobi nakładającą się geometrie. Wymyśliłem sobie, jak otrzymać pożądany efekt: [ATTACH=CONFIG]90178[/ATTACH] 1. mamy poligon (niekoniecznie quad) 2. znajdujemy punkt środkowy (ważona pozycja wszystkich verteksów poligona) 3 i 4. znajdujemy punkty, które leżą na danym procencie odcinka miedzy każdym z wierzchołków a punktem stworzonym punkcie 2. 4. rysujemy poligony Będe bardzo wdzięczny, gdyby ktoś pomógł mi z tym ruszyć, gdyż właściwie tylko tego brakuje mi do ruszenia z jednym prywatnym projektem w h.:)
Napisano 22 Kwiecień 201311 l uzyj primitive sop by zeskalowac poligon wg wspołrzednych barycentrycznych, zmerguj z orginalem i daj skin sop.
Napisano 22 Kwiecień 201311 l Autor Rewelacja, działa sprawnie i szybko! W ramach edukacji jednak chciałbym załatwić sprawę w takich krokach, jak opisałem wyżej. Udało mi się dojść do 4 punktu. Teraz pozostało tylko stworzyć poligony między punktami. Czy w tym tez mógłbyś mi pomóc? Załączam zipa z .hipnc w środku. W nullu 'IN' jest slider od procentu. InsetRelative.zip
Napisano 22 Kwiecień 201311 l Autor No pięknie dziękuje. Bardzo jestem wdzięczny za zaangażowanie i szybką pomoc:) Faktycznie, pozostałe dwie metody, przy tej którą podałeś w pierwszej odpowiedzi, są przekombinowane. Nie mam pojęcia co się dzieje w vopsopie, i jest to świetna okazja, żeby się tym operatorem zainteresować. ++++ Tutaj testy tego, co udało mi się uzyskać: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=81168&page=137&p=1157425&viewfull=1#post1157425 Edytowane 22 Kwiecień 201311 l przez deshu
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto