Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Jakiś czas temu musiałem się zmierzyć z plastikowym siedziskiem huśtawki, pokrytym takimi jakby "robaczkami".

 

Usawiłem odpowiednio "bump" (chyba stucco) no i coś podobnego mi wyszło, jednak spokoju mi to nie daje że ten obiekt w rzeczywistości wygląda jednak inaczej.

Na fotkach jest w pełnym słońcu i sprawia wrażenie jakby posiadał lekkie translucency.

 

I właśnie moje pytanie, co tu można poprawić? Czy będzie to właśnie dodanie jakiegoś translucency do plastiku czy może zwykły bump nie daje rady i trzeba dać jakiś normal map?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Wydajemi sie że taki rodzaj plastiku przepuszcza jakąś małą ilość światła. Możesz się pobawić w translucency, ale nie testuj w studiu tylko w warunkach podobnych jak na refkach. W studiu nie ma za bardzo co odbijać i plastik wychodzi płasko, zresztą nie byłbys w stanie sprawdzić poziom translucency gdy za obiektem jest biała ściana. Normal mapy zazwyczaj dają lepszy efekt niż bump, popróbujesz to zobaczysz czy ci pasiczy nie. Jeżeli huśtawka nie jest jakimś głównym obiektem w scenie i nie będziesz robił closeup'ów to olej translucency bo szkoda resourse'ów.

Pzdr.

Napisano

xmass - dzięki za odpowiedź, pytanie kolejene mi się nasuwa, jeśli Normal Map to czy da się jakoś konwertować te domyślne zestawy map (checker, noise, stucco, tiles itd) na Normal Mapy? Jakiś Color Correction albo jakiś plugin?

 

Jeśli chodzi o translucency to nie mam dużego doświadczenia, słyszałem że lepiej się tu sprawdzi high poly niż fejki w stylu bump/normal map, no ale raczej nie modelowałbym tych kropek :)

Napisano

Możesz te mapy sobie w material editorze wyrenderować albo wybakuj je z modelu i wrzuć do PS. Photoshop ma pare pluginów do zmiany obrazków na normal mapy (darmowy nDo, nvidia normal map filter czyjakoś tak...) albo jakieś programy do konwersji na normal mapy PixPlant itd. Co do high poly to się nie zgodze, normale też dobrze wyglądać wystarczy wysoka rozdziałka obrazu. HP geometria w tym przypodku jest nieopłacalna moim zdaniem no chyba że chcesz przykozaczyć modelowaniem ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności