szary83 Napisano 24 Maj 2013 Napisano 24 Maj 2013 Witam Zanim przejdę do rzeczy powiem że wciąż jestem laikiem w poruszanych tutaj problemach. Dopiero zaczynam bardziej zaawansowaną zabawę podzespołami sprzętu. Może moje pytania i problemy będą dla niektórych śmieszne i banalne ale proszę bardzo o wyrozumiałość:-) No to zaczynamy. Jak już wspomniałem jestem na początku "edukacji" sprzętowej i zacząłem ją niedawno dobierając elementy zestawu do pracy w 3d. Teraz przyszedł czas na kolejny krok czyli grzebanie w nich aby zwiększyć wydajność pracy. Tak jak w tytule tematu chodzi głównie o optymalizacje procesora i7-3820. Płyta główna to MSI X79a-gd45 plus. Zagłębiałem się w temacie już od jakiegoś czasu, no ale cały czas nie wszystko co czytam jest dla mnie zrozumiałe zwłaszcza jeśli artykuły czy wypowiedzi na forach są w innym języku niż Polski;-) W trakcie śledztwa okazało się że taktowanie procesora wynosi 1,2 mhz (podczas gdy powinno być 3,6) czyli mnożnik cpu ratio równał się 12. Szukałem, czytałem, zmieniałem ustawienia w biosie i nic to nie dawało. W końcu znalazłem coś takiego http://www.overclock.net/t/1284548/msi-x79a-gd65-8d-oc-problem-with-core-i7-3820-3-6ghz i mniej więcej takie wprowadziłem ustawienia, jedynie przy Adjust CPU Ratio wpisałem 36. Wówczas zadziałało tylko że mocno wzrosła mi temperatura. Oczywiście zdaję sobie sprawę że mocniej pracujący sprzęt się mocniej nagrzewa ale nie wiem jakich temperatur nie powinienem przekraczać. Obecnie po wprowadzeniu ustawień w "stanie spoczynku" jest około 50 stopni, a podczas renderowania dochodzi do 74 stopni. Teraz pytania Czy ktoś jest w stanie podzielić się wiedzą co jak ustawiać aby możliwie jak najbardziej zoptymalizować pracę komputera? Czy te ustawienia z linka są okej? czy jednak byście coś zmienili? wiem że procesor można jeszcze bardziej podkręcić ale czy przy obecnych temperaturach to już nie będzie za dużo? a może nie potrzebnie się martwię i mam jeszcze zapas? informacji o maksymalnych temperatura