YackOO Napisano 25 Sierpień 2004 Napisano 25 Sierpień 2004 Witam. Żeby wszystko było jasne, opisze problem od początku. W programie Milkshape importowalem model z gry Qauke 3, poskładałem go i oteksturowalem (głowa,tors i nogi). Tekstura była w postaci boxmapy, która idealnie weszła na poskładany model. Wyglądał tak, jak w grze. Wyexportowałem ten model do pliku .3ds i zaimportowalem w MAXie. Żadnych problemów, dałem fastrender i wszystko bylo na swoim miejscu. Problemy zaczęły się po próbie zapisu tego pliku. Kiedy zapisałem plik i znów robilem rendering tekstury nagle pomieszały się i na modelu miałem jeden wielki syf. Nogi na brzuchu, plecy na twarzy i takie tam... Mam pytanie, czy da się coś z tym zrobić? Chcialbym jakoś zapisać ten model i zachowac normalny układ tekstur. Domyślam się, ze 3ds inaczej narzuca mapę na model i stąd problemy. Proszę o pomoc.
Hindus Napisano 25 Sierpień 2004 Napisano 25 Sierpień 2004 jakos to było , poczekaj poszukam ja miałem tak samo przy max payne'ie 2 ale jakos to zrobiłem.
greg_jg Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 z tego co rozumiem (?) zapisałeś plik w Max`ie do 3ds i później go otworzyłeś i już były błędy, a czy przy exporcie zaznaczyłeś, że ma to zrobić z "koordynatorami mapowania"?
YackOO Napisano 26 Sierpień 2004 Autor Napisano 26 Sierpień 2004 greg -> Zapisałem plik w Milkshape do .3ds i otworzyłem w maxie. Wyglądał ok, dopóki go w maxie nie zapisałem jako .max i nie odpaliłem ponownie.
greg_jg Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 przyznam się bez bicia: nie wiem jak Ci pomóc :(
THE MANYSH TRAFO Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 no to popraw go i zapisz ponownie i odpal ponownie moze sytuacja sie zmieni głupie rozwiązania stosuje sie tylko w programach komputerowych 8-)
greg_jg Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 głupie rozwiązania stosuje sie tylko w programach komputerowych 8-) czy to Prawo Murphy`ego? :)
Gość klaudia_n Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 W niektorych przypadkach exporter blednie exportuje pliki. Takze gdzies Ci blednie zaeksportowal. Ja tez mialam taki problem, i wyexportowalam, raz innym programem, drugi raz znowu poszukalam nowszej wersji exportera-pluginu. :] Jak nogi miales na brzuchu, i jak te nogi to osobny objekt, i brzuch tez osobny, znaczy ze nieuwzglednil macierzy (pozycji/rotacji/skali) przy pewnej operacji jakis exporter i zapisal jak leci... ale do tego pewnosci to niemam. :]
KLICEK Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 mi sie wydaje ze mapowanie postaci poprostu zniknelo, o ile dobrze pamietam to milkshape troche inaczej mapuje , 3dmax w pliku *.max zapisuje wlasne coordynaty dlatego po odpaleniu pownownym wszystko sie wywalilo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się