Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Żeby wszystko było jasne, opisze problem od początku.

W programie Milkshape importowalem model z gry Qauke 3, poskładałem go i oteksturowalem (głowa,tors i nogi). Tekstura była w postaci boxmapy, która idealnie weszła na poskładany model. Wyglądał tak, jak w grze. Wyexportowałem ten model do pliku .3ds i zaimportowalem w MAXie. Żadnych problemów, dałem fastrender i wszystko bylo na swoim miejscu.

Problemy zaczęły się po próbie zapisu tego pliku. Kiedy zapisałem plik i znów robilem rendering tekstury nagle pomieszały się i na modelu miałem jeden wielki syf. Nogi na brzuchu, plecy na twarzy i takie tam...

 

Mam pytanie, czy da się coś z tym zrobić? Chcialbym jakoś zapisać ten model i zachowac normalny układ tekstur. Domyślam się, ze 3ds inaczej narzuca mapę na model i stąd problemy.

 

Proszę o pomoc.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jakos to było , poczekaj poszukam ja miałem tak samo przy max payne'ie 2 ale jakos to zrobiłem.

Napisano

z tego co rozumiem (?) zapisałeś plik w Max`ie do 3ds i później go otworzyłeś i już były błędy,

a czy przy exporcie zaznaczyłeś, że ma to zrobić z "koordynatorami mapowania"?

Napisano
  • Autor

greg -> Zapisałem plik w Milkshape do .3ds i otworzyłem w maxie. Wyglądał ok, dopóki go w maxie nie zapisałem jako .max i nie odpaliłem ponownie.

Napisano
głupie rozwiązania stosuje sie tylko w programach komputerowych 8-)

 

czy to Prawo Murphy`ego? :)

Napisano

W niektorych przypadkach exporter blednie exportuje pliki.

Takze gdzies Ci blednie zaeksportowal.

Ja tez mialam taki problem, i wyexportowalam, raz innym programem, drugi raz znowu poszukalam nowszej wersji exportera-pluginu. :]

 

Jak nogi miales na brzuchu, i jak te nogi to osobny objekt, i brzuch tez osobny,

znaczy ze nieuwzglednil macierzy (pozycji/rotacji/skali) przy pewnej operacji jakis

exporter i zapisal jak leci... ale do tego pewnosci to niemam. :]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności