Napisano 25 Sierpień 200420 l Witam. Żeby wszystko było jasne, opisze problem od początku. W programie Milkshape importowalem model z gry Qauke 3, poskładałem go i oteksturowalem (głowa,tors i nogi). Tekstura była w postaci boxmapy, która idealnie weszła na poskładany model. Wyglądał tak, jak w grze. Wyexportowałem ten model do pliku .3ds i zaimportowalem w MAXie. Żadnych problemów, dałem fastrender i wszystko bylo na swoim miejscu. Problemy zaczęły się po próbie zapisu tego pliku. Kiedy zapisałem plik i znów robilem rendering tekstury nagle pomieszały się i na modelu miałem jeden wielki syf. Nogi na brzuchu, plecy na twarzy i takie tam... Mam pytanie, czy da się coś z tym zrobić? Chcialbym jakoś zapisać ten model i zachowac normalny układ tekstur. Domyślam się, ze 3ds inaczej narzuca mapę na model i stąd problemy. Proszę o pomoc.
Napisano 25 Sierpień 200420 l jakos to było , poczekaj poszukam ja miałem tak samo przy max payne'ie 2 ale jakos to zrobiłem.
Napisano 26 Sierpień 200420 l z tego co rozumiem (?) zapisałeś plik w Max`ie do 3ds i później go otworzyłeś i już były błędy, a czy przy exporcie zaznaczyłeś, że ma to zrobić z "koordynatorami mapowania"?
Napisano 26 Sierpień 200420 l Autor greg -> Zapisałem plik w Milkshape do .3ds i otworzyłem w maxie. Wyglądał ok, dopóki go w maxie nie zapisałem jako .max i nie odpaliłem ponownie.
Napisano 26 Sierpień 200420 l no to popraw go i zapisz ponownie i odpal ponownie moze sytuacja sie zmieni głupie rozwiązania stosuje sie tylko w programach komputerowych 8-)
Napisano 26 Sierpień 200420 l głupie rozwiązania stosuje sie tylko w programach komputerowych 8-) czy to Prawo Murphy`ego? :)
Napisano 26 Sierpień 200420 l W niektorych przypadkach exporter blednie exportuje pliki. Takze gdzies Ci blednie zaeksportowal. Ja tez mialam taki problem, i wyexportowalam, raz innym programem, drugi raz znowu poszukalam nowszej wersji exportera-pluginu. :] Jak nogi miales na brzuchu, i jak te nogi to osobny objekt, i brzuch tez osobny, znaczy ze nieuwzglednil macierzy (pozycji/rotacji/skali) przy pewnej operacji jakis exporter i zapisal jak leci... ale do tego pewnosci to niemam. :]
Napisano 26 Sierpień 200420 l mi sie wydaje ze mapowanie postaci poprostu zniknelo, o ile dobrze pamietam to milkshape troche inaczej mapuje , 3dmax w pliku *.max zapisuje wlasne coordynaty dlatego po odpaleniu pownownym wszystko sie wywalilo.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto