Jump to content

Maya: ustawianie constraints w rigu


Makal
 Share

Recommended Posts

Hej!

 

Mam następujący problem. Otóż wykonałem dla mojego modelu prosty rig:

http://i.imgur.com/mVXswEe.jpg

 

Model jest symetryczny - z tułowia wychodzą 4 nogi, każda z nich składa się głównie z 3 części.

 

Ustawiłem IK w taki sposób, żeby każdy ostatni handle wychodzący do końcowej części nogi był z włączoną opcją "sticky" - kiedy ruszę tułowiem maszyny to nogi mają pozostawać w miejscu. No i generalnie pozostają, problem w tym, że się obracają:

http://i.imgur.com/StfGBsV.jpg

 

ja tymczasem chcę, żeby pozostawały równo na ziemi. Ma ktoś pomysł jak wykonać constraintsy lub ew. zmienić w jakiś sposób rig by tak działało?

 

Będę mega wdzięczny za pomoc lub ew. porady - z riggowania jestem zielony :)

Link to comment
Share on other sites

nie znam mayki za dobrze jeszcze, wg mnie przydał by się jeszcze jeden joint na samym końcu ale już bez IK, z Orient Constraint'em podpiętym do kontrolera którym byś rotował tego joint'a (tutaj np ten żółty circle). no i oczywiście skin lub link ostatniego segmentu mesha do tej kości.

 

cały dolny segment mesha masz podpięty pod ostatnią kość więc siłą rzeczy podczas działania IK kość obraca się a także podpięte pod tą kość elementy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy