Makal Napisano 5 Czerwiec 2013 Napisano 5 Czerwiec 2013 Hej! Mam następujący problem. Otóż wykonałem dla mojego modelu prosty rig: http://i.imgur.com/mVXswEe.jpg Model jest symetryczny - z tułowia wychodzą 4 nogi, każda z nich składa się głównie z 3 części. Ustawiłem IK w taki sposób, żeby każdy ostatni handle wychodzący do końcowej części nogi był z włączoną opcją "sticky" - kiedy ruszę tułowiem maszyny to nogi mają pozostawać w miejscu. No i generalnie pozostają, problem w tym, że się obracają: http://i.imgur.com/StfGBsV.jpg ja tymczasem chcę, żeby pozostawały równo na ziemi. Ma ktoś pomysł jak wykonać constraintsy lub ew. zmienić w jakiś sposób rig by tak działało? Będę mega wdzięczny za pomoc lub ew. porady - z riggowania jestem zielony :)
zio_mal Napisano 5 Czerwiec 2013 Napisano 5 Czerwiec 2013 nie znam mayki za dobrze jeszcze, wg mnie przydał by się jeszcze jeden joint na samym końcu ale już bez IK, z Orient Constraint'em podpiętym do kontrolera którym byś rotował tego joint'a (tutaj np ten żółty circle). no i oczywiście skin lub link ostatniego segmentu mesha do tej kości. cały dolny segment mesha masz podpięty pod ostatnią kość więc siłą rzeczy podczas działania IK kość obraca się a także podpięte pod tą kość elementy.
praetorian Napisano 5 Czerwiec 2013 Napisano 5 Czerwiec 2013 Brakuje Ci jeszcze jednej kości na końcu łańcucha, dla "stopy". Może ona mieć wtedy orientConstraint do ikHandle'a edit: zio_mal mnie uprzedził i w zasadzie opisał to pełniej :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się