Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej!

 

Mam następujący problem. Otóż wykonałem dla mojego modelu prosty rig:

http://i.imgur.com/mVXswEe.jpg

 

Model jest symetryczny - z tułowia wychodzą 4 nogi, każda z nich składa się głównie z 3 części.

 

Ustawiłem IK w taki sposób, żeby każdy ostatni handle wychodzący do końcowej części nogi był z włączoną opcją "sticky" - kiedy ruszę tułowiem maszyny to nogi mają pozostawać w miejscu. No i generalnie pozostają, problem w tym, że się obracają:

http://i.imgur.com/StfGBsV.jpg

 

ja tymczasem chcę, żeby pozostawały równo na ziemi. Ma ktoś pomysł jak wykonać constraintsy lub ew. zmienić w jakiś sposób rig by tak działało?

 

Będę mega wdzięczny za pomoc lub ew. porady - z riggowania jestem zielony :)

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

nie znam mayki za dobrze jeszcze, wg mnie przydał by się jeszcze jeden joint na samym końcu ale już bez IK, z Orient Constraint'em podpiętym do kontrolera którym byś rotował tego joint'a (tutaj np ten żółty circle). no i oczywiście skin lub link ostatniego segmentu mesha do tej kości.

 

cały dolny segment mesha masz podpięty pod ostatnią kość więc siłą rzeczy podczas działania IK kość obraca się a także podpięte pod tą kość elementy.

Napisano

Brakuje Ci jeszcze jednej kości na końcu łańcucha, dla "stopy".

Może ona mieć wtedy orientConstraint do ikHandle'a

 

edit: zio_mal mnie uprzedził i w zasadzie opisał to pełniej :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności