Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

chciałbym prosić o pomoc. Chciałbym zrobic animację zderzenia samochodowego. Model samochodu mam, lecz za nic nie mogę poradzićsobie z ustawieniem samego zderzenia, wyginania metalu itp. trochę próbowałem z cloth, mcloth ale zupełnei się gubie w ustawieniach i nei wiem jak ustawić żeby to jakoś działało ze sobą i dość fajnie wyglądało. MOze ktoś umie pomóc?

 

Z góry dziękuję.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To trochę zależy od stopnia skomplikowania jaki chcesz osiągnąć. Bo jeśli chcesz tłuczenie szyb i reflektorow, pękające zderzaki itp, to będzie Cię czekać kilka nieprzespanych nocy :D A jeśli sama bazowa deformacja przy zderzeniu, to spróbuj pójść tropem symulacji soft bodies. Tyson Ibelle kiedyś zrobił filmik ze zderzeniem samochodu:

http://www.tysonibele.com/Main/Animations/Crash/ivan_crash.mov

 

Tutorial techniki jaką wykożystał jest tutaj (odwołuje się do reactora, którego w maxie już nie ma, ale zasady są te same):

http://www.tysonibele.com/Main/Tutorials/Dynamics1/rbdynamics.htm

Napisano
  • Autor

Myślę, że jednak kilka nocy przede mną. Do tłuczenia szyb i reflektorów myślę, że spokojnie mogę pobawić się z rayfire'em. Jak już się biorę za jakąś, rzecz to chce żeby to wyglądało zadowalająco :). Przyznam, że nie jestem zaawansowany w sprawach 3ds max. Bawię się tym amatorsko. Czy takim odpowiednikiem reaktora w max'ie 2014 jest MassFX?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności