p_e_t_e_r Napisano 25 Sierpień 2004 Napisano 25 Sierpień 2004 mam pytanie apropos dopasowywania surfa do innego surfa. w jednym z przykladow podczas dolaczonego training material part2 do rhino jest taki przyklad z narzedziem patch gdzie to do jakiejs powierzchni w ktorej wycieto dziure dorabiamy latke patch. otoz wykonalem ta latke i nastepnie join obu powstalych surfow aby uzyskac polysurf. i teraz robie zebra na test ciaglosci powierzchni i okazuje sie ze nie sa wogole ciagle. po blizszym przyjrzeniu sie im przy krawedziach widze ze sa one powielone a nie wspolne. powinna byc jedna krawedz na kazdym boku figury a sa 2 jedna dla tego wiekszego obiektu i jedna dla mojej latki. coz match nie dziala dla trimowanych krawedzi. wiec teraz nie wiem jak rozwiazac ten problem aby obie powierzchnie byly ciagle. probowalem jakos polaczyc te krawedzie przez edge tools - > merge edge ale chyba nie do tego to sluzy (no wlasnie do czego? ob w helpie jest tylko usage czyli jak uzyc a nie po co to jest ogolnie) hmmm ide spac, dobranoc.
Bzyku Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Poco ?? no bo jest to swietne narzedzie ktore łączy edgesy jesli mają one ciągłość minimum G1 oczywiście na jednym surface-ie nie sluzy do łączenia edgesów osobnych surfow.Odwrotne dzialanie ma split edge.Co do patcha to raczej cie nie powiem bo raczej nigdy nie uzywam tego typu powierzchni alepiej stosowac network lub 2rail ale to juz moje zdanie tak samo jak z loftem te powierzchnie raczej nalezą do tych wredniejszyc ktore ciezko kontrolowac i mają bardzo duzo ubocznych dzialań :).
p_e_t_e_r Napisano 26 Sierpień 2004 Autor Napisano 26 Sierpień 2004 ok ale po zrobieniu joina latki z ta dziurawa powierzchnia mam juz tylko jednego polysurfa a nie 2 osobne tylko widac szew dookola laczenia a dokladnie takie mikroszczeliny. nie za bardzo rozumiem dzialanie merge edge. logiczne dzialanie jest split edge co rozumiem jako przerwanie krawedzi w wskazanym punkcie i utworzenie 2 pasujacych do siebie z niezmienioną ciągłością. na poczatku myslalem ze merge to dzialanie odwrotne ale po przerwaniu splitem w jakims miejscu krawedzi merge nie dziala jak bym sie tego spodziewal. laczenie krawedzi rozumiem jako albo laczenie przylegajacych krzywych na zasadzie jesli jeden koniec styka sie z poczatkiem drugiej dla ciaglosci G0, G1 itd..(cos jak np 2 odcinki jeden za drugim) lub jako spojenie 2 krawedzi do jednej na zasadzie byly 2 krawedzie kolo siebie o takiej samej dlugosci i zamieniamy ją na jedną wspolną. hmmm jesli w paru slowach moge prosic jakis komentarz to bylbym wdzieczny. dziekuje.
p_e_t_e_r Napisano 26 Sierpień 2004 Autor Napisano 26 Sierpień 2004 chyba malo osob zajmuje sie rhinoceros na tym forum. nie za bardzo widze jakies inne forum traktujace o rhino. ktos poleca cos ??? a ja w tym czasie zapodam google moze tez cos znajde.
Bzyku Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 Wiesz peter marge edge moze byc potrzebne w wlieu miejscach jesli na dlugosci edgesa jekiegos surfejsa nastąpilo przerwanie edgesa to mozna go zlączyc i normalnie pracowac czyli tworzyc 2rail ale nie da sie tego wytlumaczyc tak musisz potestowac wlasnie przetnij edgesa i potem go polącz i juz znasz dzialanie marge E a do czego tą funkce uzyjesz to twoja sprawa. A drugie to i tak tu jest teraz najwieksze skupienie nurbsowców a napewno w Polsce.Rhino to nie LW XSI MAYA czy max to program cadowski a nie do tworzenia animacji renderowania itd. jest czystym modelerem choc powoli to sie zmienia.nigdy nie bedzie mial wielkiej ilosci uzytkowników.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się