p_e_t_e_r Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Witam. tak przy okazji chcialbym zapytac o rzecz ktora mnie frapuje od pewnego czasu. Majac jakas powierzchnie wycinam sobie ja jak chce. no dajmu na to w prostokatnej powierzchni trimem wycinam sobie koło. powstaje mi wtedy trimmed surface. czy jest jakas mozliwosc aby przeksztalcic ją do zwyklego surfa ? widzialem shrink - odrzuca niepotrzebne control pointy. dlaczego pytam. pytam poniewaz otrzymalem ladny ksztalt po ztrimowaniu z wiekszej powierzchni i teraz chcialbym dolaczyc go do innego surfa poprzez polecenie match powiedzmy z ciagloscia G1 lub G2. od razu dostaje komunikat ze kreawedzie trimowane nie moga byc 'matchowane' .... druga sprawa to po wykonaniu joinem dwoch surfow powiedzmyu niech nawet maja tyle samo iso w u i v to czy moge je jakos przekonwertowac do zwyklej surface bo to bardzo wiaze rece poniewaz nie moge wtedy dla polysurface zalaczyc punktow kontrolnyuch i modelowac przez przeciaganie punktow. czy jednyna mozliwosc to stworzyc podstawowe krzywe i nastepnie za pomoca loft, rail , itd tworzyc tego typu powierzchnie ? bardzo czesto lapie sie na tym ze latwiej mi trimowac ale nie mam potem jak dolaczyc takich surfow do innych aby zachowac ciaglosc. to tyle moich watpliwości. pozdrawiam.
Bzyku Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 pierwsze trimowanej powierzchni nie przerobisz na nie trimmowaną jest taka mozliwosc ze kiedy masz dwie powierzchnie i jedna z nich jest nie trimowana to przy matchu zacząc od wskazania jej krawedzi. dwa lepszą metodą jest tu 2rali ze zmatchowanymi ze tak to nazwe krzywymi to tego surfa. o np.Blend Perpendicular lub w bonus tools blend vrb. curve i potem 2rail musi byc dobre continuity chocby niewiem co
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się