Skocz do zawartości

Blad przy zapisie z Archicad do 3DS


Gość Czesio123

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Czesio123

Witam, mam problem z zapisem pliku z Archicada do 3DS. Wybierajac ustawienie zapisu zgodnie z obiekty ArchiCad( oryg. Zapis) wyskakuje mi okno o nazwie blad numerowania. Za duzo trojkatow lub wierzcholkow w jednym obiekcie. Zbyt wiele obiektow przypisanych do jednej warstwy lub materialu. Pomocy ! Co mam robic? Przeciez importujac z Archicada do 3ds chyba nie musze rozdzielac wszystkiego na inne materialy tak jak w Artlantisie, bo potem i tak usuwam wszystko i teksturuje wnetrza ze slotow 3ds

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Gość Czesio123

W takim razie do jakiego formatu mam zapisac z Archicada zeby pozniej moc to zaimportowac do 3ds maxa? Co do rozbicia modelu to nie bardzo wiem o co ci chodzi, bo wnetrza nie moge rozbic na czesci. Moze to wina niekomoatybilnych obiektow bibliotecznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostęp do zapisu w formacie 3ds masz tylko z poziomu bryły. W takim razie wyznacz sobie obszar zaznaczenia tzw "płotkiem" na poziomie rzutu tylko grubym(jeżeli masz model na kilku kondygnacjach) tak aby obejmował tylko część modelu. Wtedy w perspektywie wygeneruje Ci tylko tą część modelu. W ten sposób zapiszesz ten mniejszy kawałek. Później zaznaczysz kolejną część i również to zapiszesz do 3ds. Następnie poskładasz to w maxie do kupy. Obiekty biblioteczne nie mają nic do rzeczy.

Pozdrawiam

Aha. Pamiętaj przy zapisie o przeliczniku skali x1000 bo inaczej wszystko sie chrzani później w maxie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sobie dobrze przypominam, to zapisałem w archicadzie do dwg i importowalem plik dwg.

Pamiętaj tylko, ze zapisując w arch musisz mieć otwarty widok ogólną perspektywa jako aktywny (na wierzchu), i dopiero wtedy save as bo w innym przypadku plikdwg nie będzie 3d.

Mi importują się nawet całe drzewa z liśćmi. Tylko, ze tektury trza na nowo definiować wszystkie, ale jest to obiekt w pełni editable poly z rozbiciem na krawędzie, poligon i elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności