Gość Czesio123 Napisano 26 Czerwiec 2013 Napisano 26 Czerwiec 2013 Witam, mam problem z zapisem pliku z Archicada do 3DS. Wybierajac ustawienie zapisu zgodnie z obiekty ArchiCad( oryg. Zapis) wyskakuje mi okno o nazwie blad numerowania. Za duzo trojkatow lub wierzcholkow w jednym obiekcie. Zbyt wiele obiektow przypisanych do jednej warstwy lub materialu. Pomocy ! Co mam robic? Przeciez importujac z Archicada do 3ds chyba nie musze rozdzielac wszystkiego na inne materialy tak jak w Artlantisie, bo potem i tak usuwam wszystko i teksturuje wnetrza ze slotow 3ds
mirach Napisano 26 Czerwiec 2013 Napisano 26 Czerwiec 2013 3ds to dosc stary format i ma pewne ograniczenia jesli chodzi o export. Rzuc sobie okiem tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/.3ds mozliwe ze bedziesz musial rozbic model na pare czesci zeby zmiescic sie w limitach.
Gość Czesio123 Napisano 26 Czerwiec 2013 Napisano 26 Czerwiec 2013 W takim razie do jakiego formatu mam zapisac z Archicada zeby pozniej moc to zaimportowac do 3ds maxa? Co do rozbicia modelu to nie bardzo wiem o co ci chodzi, bo wnetrza nie moge rozbic na czesci. Moze to wina niekomoatybilnych obiektow bibliotecznych?
mirach Napisano 26 Czerwiec 2013 Napisano 26 Czerwiec 2013 Niestety nie uzywam Archicada, wiec z tym nie pomoge. Moze Archicad obsluguje fbx'a? jest nowszy i wiecej rzeczy da sie nim przerzucic.
voyas Napisano 26 Czerwiec 2013 Napisano 26 Czerwiec 2013 dostęp do zapisu w formacie 3ds masz tylko z poziomu bryły. W takim razie wyznacz sobie obszar zaznaczenia tzw "płotkiem" na poziomie rzutu tylko grubym(jeżeli masz model na kilku kondygnacjach) tak aby obejmował tylko część modelu. Wtedy w perspektywie wygeneruje Ci tylko tą część modelu. W ten sposób zapiszesz ten mniejszy kawałek. Później zaznaczysz kolejną część i również to zapiszesz do 3ds. Następnie poskładasz to w maxie do kupy. Obiekty biblioteczne nie mają nic do rzeczy. Pozdrawiam Aha. Pamiętaj przy zapisie o przeliczniku skali x1000 bo inaczej wszystko sie chrzani później w maxie.
Szosz Napisano 26 Czerwiec 2013 Napisano 26 Czerwiec 2013 Jak sobie dobrze przypominam, to zapisałem w archicadzie do dwg i importowalem plik dwg. Pamiętaj tylko, ze zapisując w arch musisz mieć otwarty widok ogólną perspektywa jako aktywny (na wierzchu), i dopiero wtedy save as bo w innym przypadku plikdwg nie będzie 3d. Mi importują się nawet całe drzewa z liśćmi. Tylko, ze tektury trza na nowo definiować wszystkie, ale jest to obiekt w pełni editable poly z rozbiciem na krawędzie, poligon i elementy.
jefim Napisano 26 Czerwiec 2013 Napisano 26 Czerwiec 2013 http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/archicad-importer http://din3d.net/products/din3d-importer-3ds-max
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się