Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, mam problem z zapisem pliku z Archicada do 3DS. Wybierajac ustawienie zapisu zgodnie z obiekty ArchiCad( oryg. Zapis) wyskakuje mi okno o nazwie blad numerowania. Za duzo trojkatow lub wierzcholkow w jednym obiekcie. Zbyt wiele obiektow przypisanych do jednej warstwy lub materialu. Pomocy ! Co mam robic? Przeciez importujac z Archicada do 3ds chyba nie musze rozdzielac wszystkiego na inne materialy tak jak w Artlantisie, bo potem i tak usuwam wszystko i teksturuje wnetrza ze slotow 3ds

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 3,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W takim razie do jakiego formatu mam zapisac z Archicada zeby pozniej moc to zaimportowac do 3ds maxa? Co do rozbicia modelu to nie bardzo wiem o co ci chodzi, bo wnetrza nie moge rozbic na czesci. Moze to wina niekomoatybilnych obiektow bibliotecznych?

Napisano

Niestety nie uzywam Archicada, wiec z tym nie pomoge. Moze Archicad obsluguje fbx'a? jest nowszy i wiecej rzeczy da sie nim przerzucic.

Napisano

dostęp do zapisu w formacie 3ds masz tylko z poziomu bryły. W takim razie wyznacz sobie obszar zaznaczenia tzw "płotkiem" na poziomie rzutu tylko grubym(jeżeli masz model na kilku kondygnacjach) tak aby obejmował tylko część modelu. Wtedy w perspektywie wygeneruje Ci tylko tą część modelu. W ten sposób zapiszesz ten mniejszy kawałek. Później zaznaczysz kolejną część i również to zapiszesz do 3ds. Następnie poskładasz to w maxie do kupy. Obiekty biblioteczne nie mają nic do rzeczy.

Pozdrawiam

Aha. Pamiętaj przy zapisie o przeliczniku skali x1000 bo inaczej wszystko sie chrzani później w maxie.

Napisano

Jak sobie dobrze przypominam, to zapisałem w archicadzie do dwg i importowalem plik dwg.

Pamiętaj tylko, ze zapisując w arch musisz mieć otwarty widok ogólną perspektywa jako aktywny (na wierzchu), i dopiero wtedy save as bo w innym przypadku plikdwg nie będzie 3d.

Mi importują się nawet całe drzewa z liśćmi. Tylko, ze tektury trza na nowo definiować wszystkie, ale jest to obiekt w pełni editable poly z rozbiciem na krawędzie, poligon i elementy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności