_BERGINYON_ Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 Witam,mam pewien problem z teksturowaniem,nie ukrywam jestem poczatkujacym uzytkownikiem 3ds maxa. Problem lezy w nadaniu tekstury wewnetrznym scianom budynku,poniewaz potrafie oteksturowac wszystkie sciany ale pozostawic teksture na zewnatrz i zmienic wewnatrz busynku juz nie potrafie. Pracowalem i znam dobrze program gtk radiant dzieki ktoremu zrobilem wiele map do q3arena,tam ten problem to zaden problem,jest to po prostu banalnie proste jednak w maxie nie moge sobie poradzic. Nastepny problem jest zwiazany z implementacja wlsanych tekstur do maxa,po zaimplementowaniu tekstury ukazuje sie ona jako plaski obraz,nie w kuli jak inne i opcja implementacji na brusha(np: sciane)jest nieaktywna. dzieki za pomoc.
p_e_t_e_r Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 w helpie poszukaj informacji na temat materiału Multi Sub Material. dzieki niemu mozesz nadac kazdemu polygonowi osobny numer materialu ID i pozniej w opcjach materialu Multi Sub okreslasz jaki numer polygonu ma jaki material przypisany.
p_e_t_e_r Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 jesli chcesz widziec swoja teksture na tej probce o ksztalcie kuli w editorze to przeciagnij swoja teksturę do kwadracika obok koloru z nazwą diffuse w materiale na przykład Standard. to powoduje ze mapa bedzie wyswietlana na kuli lub szescianie - do wyboru.
_BERGINYON_ Napisano 27 Sierpień 2004 Autor Napisano 27 Sierpień 2004 dzieki wszystkim za okazaną pomoc.
_BERGINYON_ Napisano 27 Sierpień 2004 Autor Napisano 27 Sierpień 2004 Jeszcze jeden problem z teksturowaniem,pisze o tym tutaj bo nie ma sensu zasmiecac forum nastepnymi tematami.Otóż po nalozeniu tekstury na sciane np: cegielki z zasobow maxa,po wyrenderowaniu sceny mental rayem cegielki sa rozciagniete na boki,niewiem jak sie tego pozbyc,normalnie wyglada wszystko cacy ale po renderingu jest j/w.Dzieki za pomoc.
p_e_t_e_r Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 a suwak Tile probowales ? - okresla powielenie tekstrury w osi U oraz V.
_BERGINYON_ Napisano 27 Sierpień 2004 Autor Napisano 27 Sierpień 2004 tak,ale mowie,ze normalnie jest wszystko cacy tylko w czasie renderingu rozciaga mi tekstury.
sanki Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 normalnie czyli w okienku podglad materialu ?? czy w podgladzie materialu na obiekcie ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się