Napisano 27 Sierpień 200420 l Witam,mam pewien problem z teksturowaniem,nie ukrywam jestem poczatkujacym uzytkownikiem 3ds maxa. Problem lezy w nadaniu tekstury wewnetrznym scianom budynku,poniewaz potrafie oteksturowac wszystkie sciany ale pozostawic teksture na zewnatrz i zmienic wewnatrz busynku juz nie potrafie. Pracowalem i znam dobrze program gtk radiant dzieki ktoremu zrobilem wiele map do q3arena,tam ten problem to zaden problem,jest to po prostu banalnie proste jednak w maxie nie moge sobie poradzic. Nastepny problem jest zwiazany z implementacja wlsanych tekstur do maxa,po zaimplementowaniu tekstury ukazuje sie ona jako plaski obraz,nie w kuli jak inne i opcja implementacji na brusha(np: sciane)jest nieaktywna. dzieki za pomoc.
Napisano 27 Sierpień 200420 l w helpie poszukaj informacji na temat materiału Multi Sub Material. dzieki niemu mozesz nadac kazdemu polygonowi osobny numer materialu ID i pozniej w opcjach materialu Multi Sub okreslasz jaki numer polygonu ma jaki material przypisany.
Napisano 27 Sierpień 200420 l jesli chcesz widziec swoja teksture na tej probce o ksztalcie kuli w editorze to przeciagnij swoja teksturę do kwadracika obok koloru z nazwą diffuse w materiale na przykład Standard. to powoduje ze mapa bedzie wyswietlana na kuli lub szescianie - do wyboru.
Napisano 27 Sierpień 200420 l Autor Jeszcze jeden problem z teksturowaniem,pisze o tym tutaj bo nie ma sensu zasmiecac forum nastepnymi tematami.Otóż po nalozeniu tekstury na sciane np: cegielki z zasobow maxa,po wyrenderowaniu sceny mental rayem cegielki sa rozciagniete na boki,niewiem jak sie tego pozbyc,normalnie wyglada wszystko cacy ale po renderingu jest j/w.Dzieki za pomoc.
Napisano 27 Sierpień 200420 l a suwak Tile probowales ? - okresla powielenie tekstrury w osi U oraz V.
Napisano 27 Sierpień 200420 l Autor tak,ale mowie,ze normalnie jest wszystko cacy tylko w czasie renderingu rozciaga mi tekstury.
Napisano 27 Sierpień 200420 l normalnie czyli w okienku podglad materialu ?? czy w podgladzie materialu na obiekcie ??
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto