Jump to content

Konwersja trójkątnych poligonów na czworokątne + pytanie odnośnie Zbrusha


CherryDarling
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Jestem mocno początkująca w temacie, więc mam nadzieję, że moje pytania nie są bardzo głupie, i że ktoś z Was będzie mógł mi pomóc.

1. Zaczęłam pracować w Sculptrisie, tam poligony są trójkątne, a zarówno w Zbrushu jak i 3d Maxie są czworokątne. Jak przekonwertować plik w innym programie (najlepiej 3d max) aby miał czworokątne poligony i w miarę porządnie wyglądał? Dodam, że moja praca ma bardzo dużo poligonów, a przy próbie ich redukcji w Sculptrisie program się wyłącza :( Chciałam przekonwertować poligony na czworokątne i nieco zmniejszyć ich liczbę, aby móc kontynuować pracę już w Zbrushu, tylko czy to ma sens? Czy może lepiej zacząć pracę od początku w innym programie?

2. W Zbrushu mam następujący problem: przy rzeźbieniu np. robieniu wgłębień czy wypukleń praca jest strasznie "kanciasta" zwiększenie liczby poligonów niewiele daje. Gdy oglądam tutoriale Zbrush to tam bryła wygląda normalnie - jest gładka i przy rzeźbieniu nie widać krawędzi. Używanie wygładzającego pędzla tylko z powrotem spłaszcza mi bryłę. Jest jakieś narzędzie, które zwiększa gładkość bryły?

 

Mam nadzieję, że wyraziłam się zrozumiale i ktoś zna odpowiedź na mój problem. :)

Link to comment
Share on other sites

na 1 pytanie sie nie wypowiem bo nie pracowałem w Sculptisie czy jak mu tam.

 

co do 2

 

jak wciskasz shifta, żeby przejść do smooth brusha, to zauważ, że ma on swój Z intensity i je musisz zmiejszyć, to nie będzie spłaszczało bryły i taki offtop tablet robi duża różnice

 

jeśli to nie wystarcza to zobacz trimDynamic brusha(na małym intensity) ewentualnie 2 inne smoothy

 

nie znam się to się wypowiem :D

 

tak btw co do pierwszego, znowu zakładam, że robisz w tym scultrisie bryłe bazową i potem do zbrusha, ale tutaj takie moje własne, po co? W zBrushu masz dynamesh, i zSpheres

Edited by ch3steros
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy