baleron Napisano 29 Sierpień 2013 Napisano 29 Sierpień 2013 Witam Problem polega na tym że po zaimportowaniu obiektu *.3ds źle ustawiają się ścianki Jak można podejrzeć normalne (by je móc wyFLIPować), z tego co wiem jest jakiś podgląd, który pokazuje kreski przy każdej ściance czy jest na to jakiś przynajmniej półautomatyczny sposób, żeby normalne ustawiły się odpowiednio (np wg ścianki obok) mam książkę 3ds max 2012 biblia, próbowałem znaleźć coś na ten temat, może ktoś będzie mógł mi podać rozdział gdzie jest coś na ten temat napisane... Z góry wielkie dzięki za pomoc Pozdrawiam
pecet Napisano 29 Sierpień 2013 Napisano 29 Sierpień 2013 Teoretycznie do tego jest modyfiaktor 'normal' i tam trzeba zaznaczyć 'unify normals', w praktyce rzadko to działa tak jak by się tego chciało. Z mojego doświadczenia wynika też, że często źródeł problemu odwróconych normali należy szukać przy eksporcie a nie imporcie, pewnie model miał jakieś błędy w siatce.
biszkopte Napisano 3 Wrzesień 2013 Napisano 3 Wrzesień 2013 editable mesh i tam na górze jest opcja show normal coś tam ...pokaże kreski ( możesz sobie ustawić długość odcinka aby jeżyk nie powstał :) )
Rekomendowane odpowiedzi