Skocz do zawartości

import plików 3ds do 3dmaxa 2012 (problem z "normalnymi")


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Problem polega na tym że po zaimportowaniu obiektu *.3ds źle ustawiają się ścianki

 

Jak można podejrzeć normalne (by je móc wyFLIPować), z tego co wiem jest jakiś podgląd, który pokazuje kreski przy każdej ściance

czy jest na to jakiś przynajmniej półautomatyczny sposób, żeby normalne ustawiły się odpowiednio (np wg ścianki obok)

 

mam książkę 3ds max 2012 biblia, próbowałem znaleźć coś na ten temat, może ktoś będzie mógł mi podać rozdział gdzie jest coś na ten temat napisane...

 

Z góry wielkie dzięki za pomoc

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Teoretycznie do tego jest modyfiaktor 'normal' i tam trzeba zaznaczyć 'unify normals', w praktyce rzadko to działa tak jak by się tego chciało. Z mojego doświadczenia wynika też, że często źródeł problemu odwróconych normali należy szukać przy eksporcie a nie imporcie, pewnie model miał jakieś błędy w siatce.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności