Skocz do zawartości

Retopologia głowy - brakujący loop


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

Otóż po wymodelowaniu głowy zorientowałem się, że zniknął gdzieś loop wokół ust. Czy moglibyście mi doradzić w jaki najszybszy, najwygodniejszy i najłatwiejszy sposób go dodać? A może lepiej zacząć nowy model?:)[ATTACH=CONFIG]91896[/ATTACH]

o9ce.jpg

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Dobra ja może coś więcej powiem.

 

Jeśli chcesz robić retopo to wytnij loopa cutem i popraw siatkę.

 

Ale ja bym radził zrobić od nowa.

Mogę coś doradzić:

-Zaczynaj robić duże poligony(10 na oczy, 8 na usta, 8 na ucho, nos jest podchwytliwy).Pamiętaj, że zawsze możesz sobie dodać i poprawić siatkę.

-Co do samej siatki staraj się trzymać taki sam rozmiar poligonów, u Ciebie nad okiem jest dobry przykład(masz mały, wielki, mały). Teren nad okiem tam możesz pozwolić sobie zrobić triangle, bo mogę się założyć, że Twoja czaszka jest kwadratowata.

-Co do nosa. Jeśli nie wiesz gdzie poprowadzić loopa to wsadź go do dziury(tej do nosa :P)

-Może to coś da, ale najpierw zrób główne loopy a potem kończ siatkę

Napisano

Ok, dzieki ch3steros, wlasnie o to mi chodzilo, bo narzedzia z grupy freeform generuja nowy model. Cut wydaje sie byc najlepszy, ale chyba i tak lepiej bedzie zaczac od nowa.

Ewentualnie zastanawialem sie nad eksportem do innego softu, zbrusz, mudbox i tam poprawe siatki, ale tam nie mmam zbyt wielkiego doswiadczenia.

 

A co do polygonow, to wlasnie mam ten problem, ze czasem zbyt wczesnie dodaje szczegoly, niepotrzebnie zageszczajac siatke. Czy jest jakies narzedzie, ktore by poprawilo odleglosci pomiedzy krawedziami(moze relax lub cos podobnego)?

 

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalk

Napisano (edytowane)

Z maxa to właśnie relax, loop tools albo Constrain edge i ręcznie przesuwanie.

Jeszcze mi się zapomniało, ale jak robisz organike w maxie to dawaj flow connect zamiast zwykłego.

 

Co do innych softów to w zbrushu 4r6 masz zRemesher(robi quady, można mu pomagać ustawiać siatkę), Project- nakłada detal z High res na Low res(zmienia ustawiania poligonów na modelu low poly, remesh(subtoolowy) oraz Decimation master(robi trójkąty)

 

I jeszcze jest w pędzlach taki specjal o nazwie Topology.

Edytowane przez ch3steros

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności