Skocz do zawartości

3ds max 6 - problem z animacja


proszek

Rekomendowane odpowiedzi

No wiec kiedy chce juz renderowac animacje (nie zalezlnie czy scanlinem, mentalem czy Vrayem) to wyskakuje mi zawiadomienie o tresci:

 

"

You are rendering a sequence with no assigned file.

Frames may by lost.

 

Do you want to continue?

 

[Tak] [Nie]

"

 

Jezeli kaze mu wyrenderowac, to po zapisie w pliku nie ma zadnej klatki, a jezeli klikne na nie to nie renderuje;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

w opcjach renderingu wybierz zapisanie renderu do pliku:

w render output kliknij w files i podaj typ i nazwę pliku. Jeśli wybierzesz plik graficzny (BMP, TIFF, JPG itd) to otrzymasz każdą klatkę w osobnym pliku o zadanej nazwie + numer. Jeśli wybierzesz avi, będziesz musiał dodatkowo wybrać kodek i po zrenderowaniu otrzymasz plik z animacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OMG :D, widac ze zaczynasz z maxem :D, no VGT ma racje, nic dodac + nic -, najlepiej wybierz kodek na brak czyli "No compression" - i potem uzyj virtual dub'a zeby uzyskac dobra kompresje - tylko pamiętaj ze render dłuzszej animacji do pliku bez kompresji to samobójstwo - jesli masz mało miejsca na hdd i jesli renderujesz z wiekszą rozdziałka :D ( > 640x480) :D zycze powodzenia w pracy...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że chcesz zakodować klatki do Divx'a. Właśnie taki komunikacik mi wyskakiwał jak chciałem się dowiedzieć jak działa 2-pass encoding. Przy tym trybie animacja kodowana jest w dwóch podejściach; pierwszy to ogólne rozeznanie mające na celu najefektywniejsze rozmieszczenie informacji na poszczególne klatki. W tym podejściu tworzą się dwa pliki: jeszcze nieużyteczny .Avi i właśnie .Log z tymi informacjami. Właściwy zakodowany Avik powstaje za drugim podejściem.

 

Efektywnie oznacza to dwukrotną pracę nad animacją, a bezpośrednio z Maxa raczej nie wyjdzie (trzeba by dwa razy renderować wszechno...). Można oczywiście stosować pełne klatki na wyjściu z maxa, a potem potraktować jakimś xvid czy divx'em właśnie z 2-passem. Albo po prostu stosować 1-pass z maxa... uff...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności