Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Mam pewien problem... otoz nie moge wyrenderowac niczego dobrego z FumFx za pomoca VrayPhysicalCamery. Zawsze obiekt ffx renderuje sie bardzo ciemny, prawie czarny, jest bardzo "rzadki", nie rzuca cieni.... Po prostu bida :)

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 927
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Okej, troche juz jestem zagubiony... Raz udalo mi sie zrenderowac przy pomocy vray scenke gdzie dymek z ffx ladnie rzucal cienie, przyjmowal swiatelko, ale nie moge znalezc tych ustawien ponownie.

 

Teraz to wyglada wszystko tak samo, jedna czarna plama. Z poczatku winilem vrayPhysicalCam, ale teraz nie jestem juz pewien.

 

Probuje na czystej scenie i niestety tylko z tagret spotem otrzymuje ciekawe efekty.

 

Z tego co sie orientuje to by wyrenderowac cienie i by sam ffx obiekt odbieral swiatelko to trzeba w opcjach swiatla zaznaczyc "Shadows - On" w zakladce General Parapeters, a w Shadow Parameters "Atmosphere Shadows - On". Ale Vray Light nie ma takich opcji. Oto porownanie:

 

evh2.png

 

Ze zwyklym swiatlem cos tam sie dzieje, no ale vray light renderuje zwykla czarna brzydka plame :/

 

Podobno vray ma bardzo dobre wspomaganie dla particli i fumefx, wiec cos musze robic zle. Ale z drugiej strony to chaos group maja swojego PhoenixFD wiec FumeFX to dla nich konkurencja wiec moze nie zalezy im by wspierac renderowanie FumeFx i to tylko jakies plotki ze mozna go w vrayu renderowac :)

Napisano
  • Autor

Hm... Staram sie probowac roznych opcji, zobaczyc co da sie wyciagnac z vraya i znalezc sobie jakis dobry workflow.

 

Cala scene w vrayu renderuje wiec czemuby tez nie ffx? Nie mam w tym polu doswiadczenia zadnego (czyli komerycjnego, na wlasna reke proboje sie vfx nauczyc)

 

A jak bys proponowal renderzenie ffxów? :)

Napisano

Jasna sprawa, rozumiem. Pytam bo przeważnie simy z fuma szybciej wyrenderujesz w scanline, nawet z fejkowanym GI. Także, jeśli nie potrzebujesz wypasionego GI z vraya, nie bardzo jest sens renderować w w/w bo scanline zrobi to przynajmniej 2 razy szybciej.

Co do świateł vray to nie są wspierane przez fuma. Fume łyka tylko światełka z atmospheric shadows więc do sima z zamiarem renderowania w vrayu najlepiej robić oddzielny setup świateł (standardowych).

Natomiast, co do physical cam, jeśli masz za ciemno to zmień white balance na neutral, podkręć ISO na ok. 800-1200 i ewentualnie zmniejsz F-number. A czy scena jest ustawiona pod vraya czy mentala, to nie ma znaczenia bo fuma i tak zazwyczaj renderujesz osobno i potem składasz całość w afterze czy nuku. Po pierwsze, w ten sposób jest szybciej, po drugie, masz większą kontrolę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności