Juzwa Napisano 18 Listopad 2013 Napisano 18 Listopad 2013 Witam, Mam pewien problem... otoz nie moge wyrenderowac niczego dobrego z FumFx za pomoca VrayPhysicalCamery. Zawsze obiekt ffx renderuje sie bardzo ciemny, prawie czarny, jest bardzo "rzadki", nie rzuca cieni.... Po prostu bida :)
Juzwa Napisano 18 Listopad 2013 Autor Napisano 18 Listopad 2013 Okej, troche juz jestem zagubiony... Raz udalo mi sie zrenderowac przy pomocy vray scenke gdzie dymek z ffx ladnie rzucal cienie, przyjmowal swiatelko, ale nie moge znalezc tych ustawien ponownie. Teraz to wyglada wszystko tak samo, jedna czarna plama. Z poczatku winilem vrayPhysicalCam, ale teraz nie jestem juz pewien. Probuje na czystej scenie i niestety tylko z tagret spotem otrzymuje ciekawe efekty. Z tego co sie orientuje to by wyrenderowac cienie i by sam ffx obiekt odbieral swiatelko to trzeba w opcjach swiatla zaznaczyc "Shadows - On" w zakladce General Parapeters, a w Shadow Parameters "Atmosphere Shadows - On". Ale Vray Light nie ma takich opcji. Oto porownanie: Ze zwyklym swiatlem cos tam sie dzieje, no ale vray light renderuje zwykla czarna brzydka plame :/ Podobno vray ma bardzo dobre wspomaganie dla particli i fumefx, wiec cos musze robic zle. Ale z drugiej strony to chaos group maja swojego PhoenixFD wiec FumeFX to dla nich konkurencja wiec moze nie zalezy im by wspierac renderowanie FumeFx i to tylko jakies plotki ze mozna go w vrayu renderowac :)
ApaczoS Napisano 18 Listopad 2013 Napisano 18 Listopad 2013 Zasadnicze pytanie: czemu chcesz to renderzyć w vrayu?
Juzwa Napisano 19 Listopad 2013 Autor Napisano 19 Listopad 2013 Hm... Staram sie probowac roznych opcji, zobaczyc co da sie wyciagnac z vraya i znalezc sobie jakis dobry workflow. Cala scene w vrayu renderuje wiec czemuby tez nie ffx? Nie mam w tym polu doswiadczenia zadnego (czyli komerycjnego, na wlasna reke proboje sie vfx nauczyc) A jak bys proponowal renderzenie ffxów? :)
ApaczoS Napisano 19 Listopad 2013 Napisano 19 Listopad 2013 Jasna sprawa, rozumiem. Pytam bo przeważnie simy z fuma szybciej wyrenderujesz w scanline, nawet z fejkowanym GI. Także, jeśli nie potrzebujesz wypasionego GI z vraya, nie bardzo jest sens renderować w w/w bo scanline zrobi to przynajmniej 2 razy szybciej. Co do świateł vray to nie są wspierane przez fuma. Fume łyka tylko światełka z atmospheric shadows więc do sima z zamiarem renderowania w vrayu najlepiej robić oddzielny setup świateł (standardowych). Natomiast, co do physical cam, jeśli masz za ciemno to zmień white balance na neutral, podkręć ISO na ok. 800-1200 i ewentualnie zmniejsz F-number. A czy scena jest ustawiona pod vraya czy mentala, to nie ma znaczenia bo fuma i tak zazwyczaj renderujesz osobno i potem składasz całość w afterze czy nuku. Po pierwsze, w ten sposób jest szybciej, po drugie, masz większą kontrolę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się