LHT Napisano 5 Wrzesień 2004 Napisano 5 Wrzesień 2004 Zamieszczam taki testowy renderek. Obiekty nie rażą szczegółowością ale nie o to chodzi. Pokój ten ma być oświetlony przez letnie słońce. Oświetliłem go arealight umieszczonym na całej szerokości okna oraz spot'em (chciałem directionalem ale mi fotonów coś nie emitował) imitującym słońce. Oczywiście fotony (jak już wspomniałem) w scenie użyte. I takie pytanka: 1. przenoszenie kolorów materiałów przez światło (fotony), czy można wpływać na intensywność tego zjawiska nie tracąc na mocy światła? 2. jak pozbyć się błędów w narożnikach (dziwne ciemne plamy i mocne rozbłyski)? 3. jak uzyskać bardziej widoczne cienie (np. u podstawy foteli) czy to konieczne w przypadku tego pokoju? 4. Czy wg was render (pomijając sampling i obiekty) jest przekonujący? (znaczy się czy światło jest realne?). Licze na wasze opinie Pozdrawiam
fotoas Napisano 6 Wrzesień 2004 Napisano 6 Wrzesień 2004 hej 1: uzyj mat Utility i zwieksz dla danego elementu emisje GI oraz kolor 2:podaj liczbe fotonow i jakie ustawienia w Lumie ? trudno jednoznacznie stwierdzic, ale raczej za malo fotonow w tych naroznikach( wygasly po drodze) bo za slaby Power moze? .. zmien wygaszanie z Attenu... na reject ? albo odwrotnie,..albo sposob szukania z spherical na eliptical ? 3: bardziej wyrazne cienie na 2 sposoby, ..albo zmniejsz depth w Photon Serwer zakladce , jakos na 3 i zmniejsz serch radius jednoczesnie,..albo pobaw sie w zakladce swojego renderera Black point ,white point , exposure :) 4: hehe,, wyglada przyjemnie, ale jeszcze kontrast niemrawy no i texturki prawie zadne, a to przede wszystkim wplywa na realnosc sceny, Szadery !! pozdr FotoAs
LHT Napisano 7 Wrzesień 2004 Autor Napisano 7 Wrzesień 2004 pokój 6m na 5m jedno area light w oknach: mult 0,5 , decay invers square 600cm scale 90, #400000, power 1,0 , Spot nad pokojem (słońce): mult 0,9 , decay auto, #400000, power 1,0 reszte ustawień w załącznikach. Dzieki za odpowiedź FotoAsie, byłem przekonany, że będziesz jednym z odpowiadających, niestety szkoda że jedynym :( rozumiem, że ktoś może nie mieć rad co do tego renderu (w co wątpię) ale chociaż na kilka słów krytyki liczyłem. Dobrze, że chociaż FotoAs przejawia minimum aktywności na forum dotyczącym brazila Dzięki i Pozdrówka
Marcin Napisano 8 Wrzesień 2004 Napisano 8 Wrzesień 2004 po kiego grzyba ten skylight ? i to jeszcze w indirectie nawet ... eh ...sampling daj na 0,-3 a nie na -2 ... i zwieksz rate na 15,10 bounces na 3 no i eliptycal szukanie fotonków ..
fotoas Napisano 8 Wrzesień 2004 Napisano 8 Wrzesień 2004 :) czasem jak mnie cos napadnie to udzielam sie na forum, mimo braku czasu. ale tak naprawde to wybieram sobie osoby ktorym odpisze a glownym i jedynym kryterium jest moja osobista ocena tego co dana osoba pisze.Tego jak to pisze i jak przedstawia problem. Raczej nie chce mi sie pomagac komus kto uwiesza sie na forum jak ta hiena. Wyczolem ze pracujesz i to ostro nad tym, .. eh..rozpisalem sie.. sory do tematu wracam glownym problemem brazilijczykow jest to ze w 98 % ustawien jakie ustaaiaja to sytuacje przedobrzenia , naustawia rzeczy niepotrzebnych , zalewania fotonami i swiatlem. Tu trzeba nielada delikatnosci.Wlasnie taki brazil jest. Tak tez wlasnie zrobiles, nawaliles mase , tony rzeczy i masz dlugi render i jeszcze w dodatku sa bledy wynikajace z NADMIARU informacji. Od przeuczenia sie czlowiek glupieje..czyz nie? wiec 0,5-- zmapuj glowne sciany,Dokladnie , z mapami w slotach takich w jakich powinny byc mapy, czyli bump, spec, color . male elementy w scenie maja znikomy wplyw na pochlanianie swiatla wiec daj je na jeden material, czyli szklo chromy i jakies pierdolniki male 1.daruj sobie Area w oknie. Brazil poradzi sobie z jednym swiatelkiem spokojnie 2.daj na poczatek spot albo area male jako slonce,..gdzies 30-40 m od okna, jesli pokoj ma 2,5m wysokosci. 3. proponuje opanowac forony a nie trzaskach bounce 2 albo 3 jak to Marcin radzi.Czyli zacznij od bounca 1 !!jad dajesz bouce 2 to znaczy ze QMC dodaje do kalkulacji fotonow swoje trzy grosze, i wlasnie te trzy grosze tak obciazaja nam kompy. . 4. zakladka photon Map serwer... to najwazniejsze.!! estimate tutaj bedzie musialo byc duze, bo masz 1 bounca..jakos od 200 bym zaczynal wogole zabawe,.ale nei lec za daleko. 5: difiuzz dipp .. z tym nie szalej.. kumaj go jednoczesnie kombinujac z Radiusem. Taka jest ostatnio przezemnie obrana technika.Radiusy nie moga byc wieksze niz dlugosc pokoju( jednostki) pamietaj 6:.. Bardzo wazne zebyc pobawil sie Attenuation w swietle, i Decayem. zauwaz ze czym wiekszy decay tym masz wiekszy problem z wywazeniem cienia, ..robi sie ciemny cien a ludzie mysla ze to wina Sercz Radiusa.. nie wiem co wiecej.. chyba najwazniejsze to zakladka Photon Map Serwer,..to wszystko. Odpusc sobie regathering( bounce 2) , warto pobawic sie samymi fotonami. Wlaczajac bounce 2 jednoczesnie dajesz fotonom male pole do popisu, a one potrafia wiele szybko policzyc. na zalaczonym renderze, area na suficie 3m /0,3m , bounce 1, .., wielgachne textury posadzki, chrom z glosy reflect na szafkach,... a liczylo sie 98 sekund ,view rate 6, sec rate 2 jak dam na 12/4 to wsio slicznie wyglada wypuscilem #90 000 ze swiatelka, i to mysle ze 50 000 styknie difiuzz dip jest '2" !!!!!! sky light 0,2 czyli prawie nic Brazil lubi skromnych ludzi :) w zamian dostajesz piekne obrazki :) Ps: Marcinie.. Sky light w indirec potrzebny, ale podczas bouncuf 2 badz 3 jego dzialania nie zauwazysz. chyba juz sie domyslasz czemu , jesli doczytales ten post do tego momentu pozdrawiam FotoAs
Gość User190 Napisano 8 Wrzesień 2004 Napisano 8 Wrzesień 2004 Fotek - ale zaszalałeś.... prawie tutek CI wyszedł :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się