Skocz do zawartości

Ostre cienie i plamy [Maya, Mental Ray, Physical Sun and Sky + Portal Area Light]


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! To mój pierwszy post na tym forum, więc pozdrawiam wszystkich serdecznie. Przepraszam, jeśli rozwiązanie jest bardzo oczywiste, jestem kompletnym świeżakiem jeśli chodzi o 3D i to właściwie mój pierwszy render...

 

Mam scenę pokoju, która jest w całości oświetlona przez PS&S poprzez area light portal. Okno, przez które wpada światło to dwuskrzydłowe okno balkonowe. Portal jest już ustawiony w pokoju.

 

Problemem jest dla mnie ogólne oświetlenie całej sceny oraz cienie, które są bardzo ostre. Mam wrażenie, że wyglada to dosyć nierealnie, za ciemno. Ponadto na ścianach cały czas są plamy. Final Gather mam ustawione na accuracy - 800, 3x diffuse bounces.

 

Jeśli ktoś mógłby pomóc będę bardzo wdzięczny - ewentualnie co mogę jeszcze zmienić RayTrace Shadows też mam ustawione dosyć wysoko. A może po prostu tym jednym światłem nie doświetlę tego pokoju tak jak chcę?

 

Poniżej render:

 

2m3pmhk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności