Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wirkola
Napisano

Chcę kupić kartę graficzną za nie więcej jak 500 zł. Priorytetem są dla mnie gry. Jednak od lutego wybieram się na studia informatyczne o specjalizacji grafika komputerowa. Dlatego sprzęt powinien sobie także poradzić z obsługą programów do obróbki grafiki (Photoshop, Blender, 3ds max itd.).

 

Wiem, że za tą ceną nie dostanę niczego rewelacyjnego, ale może coś da się wybrać. Tak naprawdę, to biorę po uwagę: NVIDIA Quadro, NVIDIA GeForce oraz AMD/ATI. Nie mogę się jednak zdecydować na nic konkretnego.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Quadro od razu sobie odpuść, bo to nie dla Ciebie. Weź po prostu jakąś zwykłą kartę gamingową. Gdyby obróbka grafiki była tutaj priorytetem, to radziłbym brać jakiegoś GeForce'a. Ale dla Ciebie ważniejsze są gry, więc w tej cenie lepiej z tym poradzi sobie jakiś Radeon, np. na chipsecie HD 7790, np. Gigabyte GV-R779OC-2GD.

Gość wirkola
Napisano

Ale jakiś GeForce nie byłby przypadkiem wydajniejszy?

Napisano

Praktycznie radki sa szybsze we viewportach w wiekszości programach ddc i cad. Problem w tym ze z nimi czesciej sa problemy :) Chodzi mi o same stery... Ja zawsze biore geforce'a ze wzgledu na szerokie wsparcie softu i pluginów. Cuda, physx, jakies massfx, bullety, slynna mari ktora na poczatku dzialala TYLKO na nvidii... I niech mi nikt nie mowi ze radki sa szybsze i maja lepsze wsparcie w OCL bo nie bede sie nty raz klocil w tej kwestii. Wspomne moze tylko cytat z manuala Vraya:

V-ray Help:

http://help.chaosgroup.com/vray/help/rt100/render_gpu.htm

The OpenCL engine should be able to run on any OpenCL-compatible hardware. However, as of the time of this writing (April 28th, 2012), only the nVidia implementation of OpenCL is sufficiently advanced to run it properly. For best results, a Fermi- or Kepler-based card with at least 2 GB of video RAM is recommended. Older cards will work, but performance will be significantly worse. Due to the large amount of RAM needed to compile the OpenCL code, currently it only works in 64-bit builds of V-Ray RT. It may be possible to run the OpenCL engine on software CPU implementations of OpenCL from AMD and Intel, however this has not been thoroughly tested.

 

Blender Cycles:

 

AMD

The immediate issue that you run into when trying OpenCL, is that compilation will take a long time, or the compiler will crash running out of memory. We can successfully compile a subset of the rendering kernel (thanks to the work of developers at AMD improving the driver), but not enough to consider this usable in practice beyond a demo.

 

NVidia hardware and compilers support true function calls, which is important for complex kernels. It seems that AMD hardware or compilers do not support them, or not to the same extent.

Ale co kto lubi ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności