legomir Napisano 26 Styczeń 2014 Napisano 26 Styczeń 2014 Próbuję zrobić coś w stylu proceduralnego popękanej ziemi problemem jest(gdyby nie ta przerażająca ilość ustawień w Mantrze...) uzyskanie popękań chciałem użyć do tego voronoi text z SOuPa, ale nie supportuje tego vray, próbowałem wstawić to w rampa i w ten sposób obejść problem. Ktoś zna jakieś rozwiązanie? Ew. inny sposób aby uzyskać noise podobny do voronoia?
Akademia DRIMAGINE Napisano 26 Styczeń 2014 Napisano 26 Styczeń 2014 Jedno z tych "łatwiejszych" rozwiązań pierwsze z brzegu : http://www.larmor.com/LarmorVoronoiMayaPlugin/ pozdrawiamy
legomir Napisano 26 Styczeń 2014 Autor Napisano 26 Styczeń 2014 Jasne, ale dostaje nie proceduralną texture tylko geometrie co mi mało pasuje. Jakbym chciał geometrie zrobiłbym to sobie w SOuPie ;)
Akademia DRIMAGINE Napisano 26 Styczeń 2014 Napisano 26 Styczeń 2014 Jasne, ale dostaje nie proceduralną texture tylko geometrie co mi mało pasuje. Jakbym chciał geometrie zrobiłbym to sobie w SOuPie ;) W porządku. ;) W jaki sposób nie supportuje textury Vray ? Może aby zaczął supportować trzeba mu wyrenderować sekwencję tych popękań na dysk aby mógł je ujrzeć ?
Akademia DRIMAGINE Napisano 26 Styczeń 2014 Napisano 26 Styczeń 2014 W porządku. ;) W jaki sposób nie supportuje textury Vray ? Może aby zaczął supportować trzeba mu wyrenderować sekwencję tych popękań na dysk aby mógł je ujrzeć ? p.s w sprawie noisa podobnego do VORA kombinuj z mandelbrotem i jego odpowiedniej powtarzalności plus zwykły noise jako maska.
legomir Napisano 26 Styczeń 2014 Autor Napisano 26 Styczeń 2014 W jaki sposób nie supportuje textury Vray ? Może aby zaczął supportować trzeba mu wyrenderować sekwencję tych popękań na dysk aby mógł je ujrzeć ? W zasadzie racja tylko, że wtedy to już nie będzie proceduralne :P Nie supportuje nie widzi prawidłowo/nie rozumie danych nie do końca rozumiem w czym problem jeśli po przejściu przez supprotowaną(zgodnie z dokumentacją) teksture nie potrafi tego dobrze odczytać wydawało mi się, że tylko same dane wektorowe dotyczące koloru, chyba, że Vray nie potrafi w jakiś sposób odczytać lokalizacji po UV
Akademia DRIMAGINE Napisano 26 Styczeń 2014 Napisano 26 Styczeń 2014 W zasadzie racja tylko, że wtedy to już nie będzie proceduralne :P Nie supportuje nie widzi prawidłowo/nie rozumie danych nie do końca rozumiem w czym problem jeśli po przejściu przez supprotowaną(zgodnie z dokumentacją) teksture nie potrafi tego dobrze odczytać wydawało mi się, że tylko same dane wektorowe dotyczące koloru, chyba, że Vray nie potrafi w jakiś sposób odczytać lokalizacji po UV Niestety Maya nie jest programem proceduralnym jak H. Ma inne wady , zalety. Wydawać by się mogło , że jest proceduralna i , że wszystko w niej można cofnąć / przewinąć i podłaczyć. Nie do końca tak jest jakby być mogło. W zwiazku z tym trzeba to ręcznie fejkować i np. za pomocą rampy zasymulować wg. UV tą proceduralność "czegoś tam" . Vray + soup + maya = to połaczenie i inne podobne = fejk as much as U can ;) aby tylko Maya lub wtyczka zrozumiała o co kamon itd. pozdrawiamy
legomir Napisano 27 Styczeń 2014 Autor Napisano 27 Styczeń 2014 Podłączenie rampy to była pierwsza rzecz jaka wpadła mi do głowy, zasadniczo to gdyby Vr w 2.4 dopuszczał OSL może bym próbował to zrobić w taki sposób... W każdym razie prawdopodobnie będę musiał znaleźć jakiś pattern seamlesowy teraz i przerobić to w nieco inny sposób.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się