Napisano 5 Marzec 201411 l Witam, Zrobiłem sobie testową scenkę w 3ds max, pomieszczenie, okno i jeszcze box szklany (taki sam materiał jak w oknie) przed tym oknem (połowa przed oknem, połowa przed ścianą). Po renderze okno ma przezroczystość tak jak powinno, natomiast problemem jest ten box ponieważ wygląda tak, że przezroczystość (kanał alpha) jest też na tym fragmencie zachodzącym na ścianę, tak, że po imporcie .png do Photoshop'a kawałek ściany (ten który jest za boxem szklanym) jest przezroczyste. Próbowałem różnych ustawień diffuse, reflect, refract, oczywiście zaznaczone affect all channels. Może na załączonym obrazku będzie to jaśniej wyjaśnione. Oraz drugi problem, nie wiem czy to normalne zachowanie ale jak mam zrobioną ścianę AEC i wstawione w nią okno (to wbudowane w 3ds), przekształcone w ediable poly (żeby nadać różne materiały szybom i ramkom) to jeśli zmienię w materiale szkło np. kolor diffuse to okno znika jakby było zalane ścianą i muszę na nowo tworzyć okno. Bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, Marcin
Napisano 5 Marzec 201411 l zobacz czy z tym materiałem szkła będziesz miał ten sam problem http://www.gg.pl/dysk/mH9ZuFw7tk0nmX9ZuFw5epI/mat%20szk%C5%82a.max
Napisano 5 Marzec 201411 l Autor Nie wiem czy dobrze zaimportowałem ten materiał ale to materiał standard, wygląda na nieprzezroczysty w ogóle.
Napisano 5 Marzec 201411 l oj chyba źle zaimportowałeś tam były dwa boxy na jednym umieściłem materiał szkła vraymtl
Napisano 5 Marzec 201411 l Autor Ok, dzięki, wygląda jednak na to, że odpowiednia kombinacja kolorów i jeszcze fog multiplier miałem za duży ale już wszystko jest ok. A na ten drugi problem ze znikającym oknem coś poradzicie? Próbowałem link ze ścianą ale ten sam efekt.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto