porti Napisano 13 Kwiecień 2014 Napisano 13 Kwiecień 2014 (edytowane) wydawałoby się że prosta sprawa. Chodzi o maskę do vray displacement.. disp zmapowany na chanel 1, maska na chanel 2. Nie ważne czy zmiksuję to za pomocą composite czy mixu. czy w modyfikatorze dam 2d czy 3d mapping.. nic nie daje rezultatu którego się spodziewam. za każdym razem albo maska nie kryje, albo parametr amount wariuje albo tekstura dispa się nieoczekiwanie rozciąga tak jakby tiling nie działał.. dupa. kombinuje już x godzin na wszystkie sposoby i nic.. zdaje sobie sprawę że nie opisałem wystarczająco problemu, ale gdybym miał opisać wszystkie próby zajęłoby mi to kolejne 2 godziny i najprawdopodobniej nikomu nie chciałoby się tego czytać :) jeśli ktoś ma jakiś pomysł o co może chodzić to bardzo proszę o pomoc dodam jeszcze że maska jest jpgiem 2048 zmapowany na pow 60/40m disp 1024 (do trawy) 1/1m vray 2.4 Edytowane 13 Kwiecień 2014 przez porti
porti Napisano 13 Kwiecień 2014 Autor Napisano 13 Kwiecień 2014 problem rozwiązany.. jednak jest różnica między 2d a 3d mapping :) przy 3d mapping można zaznaczyć opcję use object mtl dzięki czemu displacement odczyta obydwa map channele. taki wniosek wysnułem, ale bardzo możliwe że jest błędny. jeśli tak jest to bardzo proszę o sprostowanie :) pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się