Skocz do zawartości

vray displacement i map channels


porti

Rekomendowane odpowiedzi

wydawałoby się że prosta sprawa. Chodzi o maskę do vray displacement..

disp zmapowany na chanel 1, maska na chanel 2. Nie ważne czy zmiksuję to za pomocą composite czy mixu. czy w modyfikatorze dam 2d czy 3d mapping.. nic nie daje rezultatu którego się spodziewam. za każdym razem albo maska nie kryje, albo parametr amount wariuje albo tekstura dispa się nieoczekiwanie rozciąga tak jakby tiling nie działał..

dupa. kombinuje już x godzin na wszystkie sposoby i nic..

 

zdaje sobie sprawę że nie opisałem wystarczająco problemu, ale gdybym miał opisać wszystkie próby zajęłoby mi to kolejne 2 godziny i najprawdopodobniej nikomu nie chciałoby się tego czytać :)

 

jeśli ktoś ma jakiś pomysł o co może chodzić to bardzo proszę o pomoc

dodam jeszcze że maska jest jpgiem 2048 zmapowany na pow 60/40m

disp 1024 (do trawy) 1/1m

vray 2.4

Edytowane przez porti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

problem rozwiązany.. jednak jest różnica między 2d a 3d mapping :) przy 3d mapping można zaznaczyć opcję use object mtl dzięki czemu displacement odczyta obydwa map channele. taki wniosek wysnułem, ale bardzo możliwe że jest błędny. jeśli tak jest to bardzo proszę o sprostowanie :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności