Jump to content

vray displacement i map channels


porti
 Share

Recommended Posts

wydawałoby się że prosta sprawa. Chodzi o maskę do vray displacement..

disp zmapowany na chanel 1, maska na chanel 2. Nie ważne czy zmiksuję to za pomocą composite czy mixu. czy w modyfikatorze dam 2d czy 3d mapping.. nic nie daje rezultatu którego się spodziewam. za każdym razem albo maska nie kryje, albo parametr amount wariuje albo tekstura dispa się nieoczekiwanie rozciąga tak jakby tiling nie działał..

dupa. kombinuje już x godzin na wszystkie sposoby i nic..

 

zdaje sobie sprawę że nie opisałem wystarczająco problemu, ale gdybym miał opisać wszystkie próby zajęłoby mi to kolejne 2 godziny i najprawdopodobniej nikomu nie chciałoby się tego czytać :)

 

jeśli ktoś ma jakiś pomysł o co może chodzić to bardzo proszę o pomoc

dodam jeszcze że maska jest jpgiem 2048 zmapowany na pow 60/40m

disp 1024 (do trawy) 1/1m

vray 2.4

Edited by porti
Link to comment
Share on other sites

problem rozwiązany.. jednak jest różnica między 2d a 3d mapping :) przy 3d mapping można zaznaczyć opcję use object mtl dzięki czemu displacement odczyta obydwa map channele. taki wniosek wysnułem, ale bardzo możliwe że jest błędny. jeśli tak jest to bardzo proszę o sprostowanie :)

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy