Gizmo74 Napisano 13 Wrzesień 2004 Napisano 13 Wrzesień 2004 Od niedawna bawię się Mental Rayem pod 3dsMax 6. Chcę wyrenderować wnętrze pokoju i chcę osiągnąć fotorealistyczny obraz. Mental jest jednak bardzo złożoną maszynką do renderingu i nie za bardzo daję sobie radę. Zamieszczam wstępny rendering i kilka rzutów sceny. Czy możecie mi udzielić kilku wskazówek ? Powiedzieć co zrobiłem źle i co mam poprawić? W rendererze włączyłem Global illumination, i final gather (bo bez tego nie chodziło :))) Wiem, że reguluje się wartość "samples" w oknie "final gather" (ustawiłem na 1000 - ale tylko do próbnego renderingu potem znacznie zwiększę). W oknie "global light propeties" zwiększyłem wartość "energy" na 800000. I to na tyle...Chciałbym jeszcze się dowiedzieć jak uzyskać anti aliasing i gładkie naturalne cienie generowane przez "mental Ray shadow map" - a może jest lepszy sposób ...??? To na razie tyle. Proszę Was o pomoc. Ps. Jeżeli znacie jakieś strony z tutorialami do Mentala to będę baaaaaardzo wdzięczny jeżeli się ze mną podzielicie. Pozdrawiam :)
martez Napisano 14 Wrzesień 2004 Napisano 14 Wrzesień 2004 Według mnie światła omni są zbędne, fotony powinny wystarczająco oświetlić scene. Ustaw jeszcze skylight na mlt=2. Hmm z shadow map nic dobrego raczej ci nie wyjdzie użyj area light. ta stronka ci powinna pomóc http://jeffpatton.net/Mental-ray.htm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się