Skocz do zawartości

Wycinanie, a siatka


kszymon0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam do was pytanie odnośnie wycinania obiektów, a dokładnie siatki po wycięciu. Czym się kierować w czasie łączenia vertexów.

Dla przykładu gdy np. wycinam otwór w modelu to można tak połączyć siatkę, czy to będzie niedopuszczalne?

raca44.jpg

 

Może lepiej użyć trójkątów?

24pex3q.png

 

lub dodać dodatkowe nacięcia tak żeby pionowe i poziome nachodziły się w miejscu poszczególnych vertexów okręgu i potem usunąć te vertexy które są wewnątrz okręgu, ale to powoduje że mamy gęsta siatkę na części modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Można tak jak zrobiłeś z trójkątami, ale można także w bardziej elegancki sposób, bo teraz poszedłeś na łatwiznę.

Ale jeśli nie psuje Ci się model po nałożeniu Turbo Smooth czy Mesh Smooth znaczy, że jest dobrze.

 

Jeśli chodzi o otwór z pierwszego screen, to zastosuj modyfikator Turbo Smooth i zobacz co się stanie :)

 

Zobacz sobie siatki na moim nożu, sporo otworów, może to Ci trochę rozjaśni.

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=92071

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuję taką metodę:

 

mMKMmLT.png

 

siatka przy robieniu koła i używaniu turbosmootha nie musi mieć w ciupę polygonów/krawędzi, wystarczą nawet 4 przy robieniu małych otworów :)

 

Polecam również wpis na moim blogu, teraz używam trochę innej techniki, ale zasada jest podobna

http://inowosad.blogspot.com/2013/04/tworzenie-otworow-jeden-z-wielu-sposobow.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności