kszymon0 Napisano 24 Kwiecień 2014 Napisano 24 Kwiecień 2014 Witam, Mam do was pytanie odnośnie wycinania obiektów, a dokładnie siatki po wycięciu. Czym się kierować w czasie łączenia vertexów. Dla przykładu gdy np. wycinam otwór w modelu to można tak połączyć siatkę, czy to będzie niedopuszczalne? Może lepiej użyć trójkątów? lub dodać dodatkowe nacięcia tak żeby pionowe i poziome nachodziły się w miejscu poszczególnych vertexów okręgu i potem usunąć te vertexy które są wewnątrz okręgu, ale to powoduje że mamy gęsta siatkę na części modelu?
2013 Napisano 24 Kwiecień 2014 Napisano 24 Kwiecień 2014 Można tak jak zrobiłeś z trójkątami, ale można także w bardziej elegancki sposób, bo teraz poszedłeś na łatwiznę. Ale jeśli nie psuje Ci się model po nałożeniu Turbo Smooth czy Mesh Smooth znaczy, że jest dobrze. Jeśli chodzi o otwór z pierwszego screen, to zastosuj modyfikator Turbo Smooth i zobacz co się stanie :) Zobacz sobie siatki na moim nożu, sporo otworów, może to Ci trochę rozjaśni. http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=92071
ciacho191 Napisano 24 Kwiecień 2014 Napisano 24 Kwiecień 2014 Ja stosuję taką metodę: siatka przy robieniu koła i używaniu turbosmootha nie musi mieć w ciupę polygonów/krawędzi, wystarczą nawet 4 przy robieniu małych otworów :) Polecam również wpis na moim blogu, teraz używam trochę innej techniki, ale zasada jest podobna http://inowosad.blogspot.com/2013/04/tworzenie-otworow-jeden-z-wielu-sposobow.html
Rekomendowane odpowiedzi