OneEyedOldMan Napisano 29 Kwiecień 2014 Napisano 29 Kwiecień 2014 No wiec mam problem z tym modelem: http://tf3dm.com/3d-model/john-marston-default-38503.html. Jakbym nie ustawil materialu zawsze postac ma biale wlosy i koncowki rekawow. Jak ustawic pozostale tekstury (ktore zawieraja pliki modelu) zeby to naprawic? Zgaduje ze o alpha chodzi tylko nie wiem jak ja ustawic.
Adder Napisano 29 Kwiecień 2014 Napisano 29 Kwiecień 2014 Zauważ, ze ten "bodyalphacrop" jest niczym innym niż górną prawą 1/8 texy. umieść ją w tym miejscu tilingiem i offsetem w koordynatach obrazka. Chociaż pliki targa są popularne to nie przepadam za nimi. jakiś nie potrafię przewidzieć ich zachowania.
OneEyedOldMan Napisano 29 Kwiecień 2014 Autor Napisano 29 Kwiecień 2014 Zauważ, ze ten "bodyalphacrop" jest niczym innym niż górną prawą 1/8 texy. umieść ją w tym miejscu tilingiem i offsetem w koordynatach obrazka. Chociaż pliki targa są popularne to nie przepadam za nimi. jakiś nie potrafię przewidzieć ich zachowania. Tak widziałem i probowalem wrzucic to do "opacity", ale dalej nie wyglada to poprawnie.
Adder Napisano 30 Kwiecień 2014 Napisano 30 Kwiecień 2014 (edytowane) To tak na prawdę nie jest alfa tylko obraz z alfą gdzie nei ma pixli. jak rzucisz to do maxa na alfe to cały będzie przezroczysty w różnym stopniu. Daj to na diff razem z główną mapa tylko umieść gdzie trzeba. a przezroczystość.. puszczaj ją jako alfe albo z color correction i podnieś na max albo prawie na max brightnesa (przezroczyste zostanie przezroczyste a pixle zrobiąsię białe i będziesz miał b&w mapke alfy). To jakieś łażenie na około ale chwilowo nie mam mniej głupich pomysłów :p właśnie testowałem swoje wypociny Trzeba jeszcze do diff na spod dodac czarny podkład i jedyne co mnie męczy to niedokładne wycięcie piórka.. pewnie ten brightness usunął wtopienie.. Edytowane 30 Kwiecień 2014 przez Adder
OneEyedOldMan Napisano 3 Maj 2014 Autor Napisano 3 Maj 2014 Ok polaczylem teksture alpha z body w ps'ie. Ale dalej nie wiem co mam wrzucic do opacity. Wrzucilem "alphe" z bialym tlem (ustawiajac ja w prawym gornym rogu w ps'ie) i mam tylko cos takiego. http://s7.postimg.org/ea2x6fm5n/asdf.jpg
Adder Napisano 3 Maj 2014 Napisano 3 Maj 2014 biały to 100% widoczności. czarny to zero. Ogarnij mapki composite w maxie, to nie będziesz musiał używać psa ;)
OneEyedOldMan Napisano 6 Maj 2014 Autor Napisano 6 Maj 2014 Stwierdzilem ze w ps'ie bedzie mi latiej trafic w odpowiednie miejsce. Czy jest jakis sposob zebys mi mogl wyslac swoje ustawienia tego materialu? Ogolnie niby wyglada ok, ale sa jakies dziwne białe placki na włosach. Mam tez pytanie do tych matrialow: body_s01 i body_n. Do czegos sluza?
Adder Napisano 7 Maj 2014 Napisano 7 Maj 2014 (edytowane) Na zrzucie Color correction ma brightnesa na 100%. a Noise jest byle mapką tylko po to, żebym miał czarne tło. (To czarno-czarny noise). n to normalka, a s1 to pewnie spec. Włosy, zęby, sprzączki i inne metalowe elementy się na mapce wyraźnie odznaczają. Edytowane 7 Maj 2014 przez Adder
OneEyedOldMan Napisano 12 Maj 2014 Autor Napisano 12 Maj 2014 (edytowane) Nie wiem czemu ale composit mam ustawiony jak u ciebie a mimo to wyglada inaczej (czarny slad w prawym gornym rogu). Do bitmapy po lewej probowalem dac zrcopowane "opacity" i wycinek z "body". Nie rozumiem tez czemu pierwszy composite musze ustawic na odwrot jak u ciebie bo inaczej postac jest cala czarna. Edytowane 12 Maj 2014 przez OneEyedOldMan
OneEyedOldMan Napisano 12 Maj 2014 Autor Napisano 12 Maj 2014 Tak jedynie ten wycinek mam zrobiony w ps'ie (z czarnym i bialym tlem probowalem).
diabelt Napisano 12 Maj 2014 Napisano 12 Maj 2014 Orginalne TGA diffuse powinno mieć alpha channel. Wrzucasz Diffuse w kanał opacity i wybierasz RGB channel output - alpha as gray. I masz przeźroczystość na podstawie kanału alfa.
Adder Napisano 12 Maj 2014 Napisano 12 Maj 2014 Dokładnie to co mówi diabelt. Prawidłowe rozwiązanie. Zawsze zapominam o tym radiobuttonie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się