piotrkujko Napisano 1 Maj 2014 Napisano 1 Maj 2014 Hej! Siedzę nad nauką, przerabiam co kolejny tutorial a wciąż końca nie widać :D Chciałbym co chwilę wrzucać tutaj moje 'projekty' i przy tym prosić Was o podpowiedzi. Jeżeli wybrałem złe miejsce na taki temat - przepraszam i proszę moderatora o przesunięcie. Kilka dni temu usiadłem do modelowania lampki. Myślałem, że pójdzie bez problemu ale jednak. Niżej umieszczam screeny z 3dsMaxa i proszę o pomoc :) Na chwilę obecną lampka wygląda tak. Według mnie całkiem ok, ale.. Problemy pojawiają się tu: Przez nóżki przy podstawie dodałem poziome segmenty. Chciałbym żeby były wklęsłe, ale niestety opcja [-]Extrude nie działa. Psuje się cały mesh. Zostawiając jednak te segmenty i włączając turbosmooth, mesh układa się w taki sposób: Co mogę z tym zrobić? I teraz to co najważniejsze i widoczne na obrazku powyżej. Podstawka z nóżkami przenika przez tą krągłą podstawę lampki. Te elementy nie są ze sobą połączone, tylko Attach. Czy jest to dobra metoda, tzn czy jest dozwolona? Czy lepiej żebym wyciął na tej dużej kuli kształt tej podstawki nóżki i połączył vertexy Weldem, żeby stanowiło to jeden obiekt ? Dalej, czy po prostu zrobić sam dopasowany otwór i umieścić w nim nóżki? Niezbyt wiem na ile obiekty mogą przez siebie przechodzić, przenikać itp., a stanowi dla mnie to póki co największą zagadkę w modelowaniu.. Kolejny problem: Co zrobić z górą? z jednego wertexu wychodzi z 50 innych (a z tego co wiem może być max 5(?)), segmenty są 3wertexowe. Nie wiem również jak zakleić wnękę przy tych 'daszkach'. Opcja Cap niestety nie działa. Czy stworzyć oddzielne ściany na kształt wnęki, dopasować i połączyć vertexy Weldem? Czy może uda mi się z Shiftem wyciągnąć z każdego edge'u ściankę i wtedy Weld? Nie mam pomysłu na to.. Ostatnia kwestia: Topologia podstawya lampki od dołu wygląda tak: Przy turbosmooth tak: Nie wiem czy powinienem się tym martwić czy nie, właściwie wszystkie ściany wydają się mieć po 4 wertexy, nie mniej nie wiem skąd takie szlaczki się biorą. Muszę zrobić jeszcze włącznik i pociągnąć kabel. Do tego pobawić się trochę nad detalem, jakieś wklęsłe wcięcia itp. Nie zabierałem się jednak za to bo nie wiem czy np taki włącznik mogę zrobić sobie oddzielnie na pustym polu i dodać go jako oddzielny obiekt do tego - tak po prostu wstawić w odpowiednie miejsce i attach (nie bawić się w łączenie obydwu obiektów) czy nie. Podobnie z kablem. Pogrubiłem stąd moje pytanie wyżej gdyż odpowiedzi na nie oczekuję najbardziej :) Zapewne pytania ultralaickie, ale te kwestie bardzo ograniczają moją pracę - i nie chcę popełnić tych błędów przy przyszłych projektach. Jeżeli ktoś chciałby mieć wgląd w cały projekt udostępniam plik .max: http://www.sendspace.com/file/neyqm3 Z góry dziękuję za podpowiedzi no i za cenne uwagi. Mam nadzieję, że powstały temat będzie dla mnie naprawdę motywujący do dalszej nauki i działania :)
ch3steros Napisano 1 Maj 2014 Napisano 1 Maj 2014 Dobra jadym, po pierwsze ten TurboSmooth, może zauważyłś jak nie to, na każdym poziomie TS z jednego poligona robi Ci 4, więc na 2 poziomie masz 16 na 3 64 itd. Gdy masz duże "odlgegłości mniędzy liniami TS będzie Ci robił "problemy". Gdy masz różne odległości, to Ci nie wygładzi tak jak chcesz. O tym później. Otworzyłem Twoją lamke i tak: tutaj usuń symetrie bo Ci robi artefakty, dodatkowo masz nie połaczone vertexy widzisz te vertexy, one robią Ci tam burdel jak na ulicach w Amsterdamie. Nie 50 a dokładnie 36,a byłoby 32 gdybyś zapanował nad edge loopem o tym zaraz. Dodatkowo ten vertex nie zweldowany. Co tutaj możesz zrobić to tylko dodać bardzo blisko edge loopa koło tego vertexa co by ten artefakt był jak najmniejszy, albo kompletnie zmieniać topologie, albo zrobić płaski czubek. Tutaj jest dobry biznes. Jedną miałeś troche zrobioną drugą nic, no dobra. Co zrobić, żeby to zatkać, bierzesz górną krawędź i wyciągasz z shiftem do linii pomagającej wygładzać TS`a ( ta bliższa) łączysz je, jeszcze jeden extrude do końca, łączysz bridgem reszta albo capujesz albo bridge i voila. Swoją drogą tutaj masz bałagam, bo nie panujesz nad loopami. Te 2 linie schodzą Ci do końca, powinieneś je uciąć wcześniej. Na tym forum masz bardzo dobry tutorial co do panowania nad edge loopami. Wystarczy poszukać. Żeby zrobić je ładnie po wygładzaniu TS`em to musisz je wyjumać, zaznaczasz border malutko skalujesz z shiftem(stworzy Ci nowe poligony) robisz to dość blisko tamtych, potem jeszcze jeden i masz już ładną podstawe. Tutaj masz chyba najlepszego tuta o Hard Surface:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się