Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej!

Siedzę nad nauką, przerabiam co kolejny tutorial a wciąż końca nie widać :D

 

Chciałbym co chwilę wrzucać tutaj moje 'projekty' i przy tym prosić Was o podpowiedzi.

Jeżeli wybrałem złe miejsce na taki temat - przepraszam i proszę moderatora o przesunięcie.

 

Kilka dni temu usiadłem do modelowania lampki. Myślałem, że pójdzie bez problemu ale jednak.

Niżej umieszczam screeny z 3dsMaxa i proszę o pomoc :)

 

Na chwilę obecną lampka wygląda tak. Według mnie całkiem ok, ale..

214twuw.jpg

 

Problemy pojawiają się tu:

Przez nóżki przy podstawie dodałem poziome segmenty. Chciałbym żeby były wklęsłe, ale niestety opcja [-]Extrude nie działa. Psuje się cały mesh.

v3kf21.jpg

 

Zostawiając jednak te segmenty i włączając turbosmooth, mesh układa się w taki sposób:

15ge87c.jpg

Co mogę z tym zrobić?

 

I teraz to co najważniejsze i widoczne na obrazku powyżej.

Podstawka z nóżkami przenika przez tą krągłą podstawę lampki. Te elementy nie są ze sobą połączone, tylko Attach.

Czy jest to dobra metoda, tzn czy jest dozwolona? Czy lepiej żebym wyciął na tej dużej kuli kształt tej podstawki nóżki i połączył vertexy Weldem, żeby stanowiło to jeden obiekt ? Dalej, czy po prostu zrobić sam dopasowany otwór i umieścić w nim nóżki?

Niezbyt wiem na ile obiekty mogą przez siebie przechodzić, przenikać itp., a stanowi dla mnie to póki co największą zagadkę w modelowaniu..

 

Kolejny problem:

Co zrobić z górą? z jednego wertexu wychodzi z 50 innych (a z tego co wiem może być max 5(?)), segmenty są 3wertexowe.

11j82va.jpg

 

 

Nie wiem również jak zakleić wnękę przy tych 'daszkach'. Opcja Cap niestety nie działa.

Czy stworzyć oddzielne ściany na kształt wnęki, dopasować i połączyć vertexy Weldem?

Czy może uda mi się z Shiftem wyciągnąć z każdego edge'u ściankę i wtedy Weld? Nie mam pomysłu na to..

2a9bpl4.jpg

 

Ostatnia kwestia:

Topologia podstawya lampki od dołu wygląda tak:

mcue03.jpg

 

Przy turbosmooth tak:

o5wa35.jpg

Nie wiem czy powinienem się tym martwić czy nie, właściwie wszystkie ściany wydają się mieć po 4 wertexy, nie mniej nie wiem skąd takie szlaczki się biorą.

 

Muszę zrobić jeszcze włącznik i pociągnąć kabel. Do tego pobawić się trochę nad detalem, jakieś wklęsłe wcięcia itp. Nie zabierałem się jednak za to bo nie wiem czy np taki włącznik mogę zrobić sobie oddzielnie na pustym polu i dodać go jako oddzielny obiekt do tego - tak po prostu wstawić w odpowiednie miejsce i attach (nie bawić się w łączenie obydwu obiektów) czy nie. Podobnie z kablem. Pogrubiłem stąd moje pytanie wyżej gdyż odpowiedzi na nie oczekuję najbardziej :)

 

Zapewne pytania ultralaickie, ale te kwestie bardzo ograniczają moją pracę - i nie chcę popełnić tych błędów przy przyszłych projektach.

 

 

Jeżeli ktoś chciałby mieć wgląd w cały projekt udostępniam plik .max:

http://www.sendspace.com/file/neyqm3

 

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi no i za cenne uwagi. Mam nadzieję, że powstały temat będzie dla mnie naprawdę motywujący do dalszej nauki i działania :)

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Dobra jadym, po pierwsze ten TurboSmooth, może zauważyłś jak nie to, na każdym poziomie TS z jednego poligona robi Ci 4, więc na 2 poziomie masz 16 na 3 64 itd. Gdy masz duże "odlgegłości mniędzy liniami TS będzie Ci robił "problemy". Gdy masz różne odległości, to Ci nie wygładzi tak jak chcesz. O tym później.

 

Otworzyłem Twoją lamke i tak:

v3kf21.jpg tutaj usuń symetrie bo Ci robi artefakty, dodatkowo masz nie połaczone vertexy

WacIWyq.jpg widzisz te vertexy, one robią Ci tam burdel jak na ulicach w Amsterdamie.

11j82va.jpg Nie 50 a dokładnie 36,a byłoby 32 gdybyś zapanował nad edge loopem o tym zaraz. Dodatkowo ten vertex nie zweldowany. Co tutaj możesz zrobić to tylko dodać bardzo blisko edge loopa koło tego vertexa co by ten artefakt był jak najmniejszy, albo kompletnie zmieniać topologie, albo zrobić płaski czubek.

 

2a9bpl4.jpg Tutaj jest dobry biznes. Jedną miałeś troche zrobioną drugą nic, no dobra. Co zrobić, żeby to zatkać, bierzesz górną krawędź i wyciągasz z shiftem do linii pomagającej wygładzać TS`a ( ta bliższa) łączysz je, jeszcze jeden extrude do końca, łączysz bridgem reszta albo capujesz albo bridge i voila.

 

Swoją drogą tutaj masz bałagam, bo nie panujesz nad loopami. Te 2 linie schodzą Ci do końca, powinieneś je uciąć wcześniej. Na tym forum masz bardzo dobry tutorial co do panowania nad edge loopami. Wystarczy poszukać.

 

mcue03.jpg

 

Żeby zrobić je ładnie po wygładzaniu TS`em to musisz je wyjumać, zaznaczasz border malutko skalujesz z shiftem(stworzy Ci nowe poligony) robisz to dość blisko tamtych, potem jeszcze jeden i masz już ładną podstawe.

 

Tutaj masz chyba najlepszego tuta o Hard Surface:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności