Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Zaczynam dopiero z animacjiami..

Tak więc jaki sposób proponujecie ? Chciałbym żeby modele liter zachowywały się jak coś miękkiego- jakby gąbka ( żeby były sprężyste ale nie nadymały się jak w przypadku mcloth)

Generalnie to pare literek wpada na scenę, odbijają się i układają w złożone logo. mCloth się odbija, ale litera S przy napompowaniu staje się wężem .. Da się jakoś zakładać wiązania, by w odpowiednich miejsach usztywnić model ? Takie jakby niewidzialne szwy ?

No i jeszcze jak przy danym rozwiązaniu przyłożyć do obiektu w momencie symulacji jakąś siłę, która by daną literką "cisnęła" pod odpowiednim kątem ...

 

 

// muszę przyznać, że dopiero po napisaniu posta przyjrzałem się tematowi symulatorów takich jak reactor .. no i właśnie . Mój 3d max 2014 ma tylko mass FX, w którym nie ma takich opcji jak miękkie przedmioty- jak w przypadku reactora. Czy ktoś wie jak uzyskać taki sam efekt w mass FX ? czy to mozliwe ? jak nie to czy możliwe jest zainstalowanie reactora do 3d maxa 2014 ?

2u3w38g.jpg

Edytowane przez satach

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 923
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

widzę, że nikt nie miał pomysłu/ nie wiedział o co mi chodzi lub uznał że moje pytanie jest za głupie.

W końcu zrobiłem swoją pierwszą animacyjkę. Rezultat jest taki:

 

 

Jeśli ktoś jest ciekaw jak to opiszę.

Napisano

Ja jestem ciekaw.

Włożyłeś tam jakieś kości, i użyłeś squasha? To marszczenie materiału (przy "S"), szczególnie mnie interesuje.

Napisano
  • Autor

Po krótce to :

Symulacja mass FX-

Literka z modyfikatorem mcloth gdzie dajesz odpowiadające ci ciśnienie- pressure w tym przypadku to z tego co pamiętam, lekko napompowane - 1,3. Następnie do każdej literki jakiś dummy jakoś w okolicy centrum literki by mieć odniesienie. Wchodzisz w edycje vertexów w modyfikatorze mcloth, zaznaczasz vertexy jakie chcesz, żeby ciągneły literkę ( w tym przypadku przy soft selection zaznaczone są całe boki literek) make group następnie zaznaczasz daną grupę i stosujesz "node" by powiązać je z dummy. Na koniec animujesz dummy tak jakby sie odbijał o podłoże i na koniec zapsuzczasz symulacje i podziwiasz jak sie fałdy same tworzą. W mcloth dopasowujesz jeszcze parametry jak dumping czy bendiness wedle uznania.

Ja animowałem dummy, bo literki miały wylądować dokładnie w takim układzie jak widać. Jakby się chciało bardziej realistycznie to zamiast dummy można użyć jakiejś niewidzialnej kuli o promnieniu troche mniejszym od literki, w symulatorze mass FX zdefiniowac tą kule jako kinematic, powiązać te vertexy z kulą i nadać jej prędkość i wektor początkowy. Symulacja zrobi resztę.

Jak coś nie jasne to poprawię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności