Napisano 6 Maj 201410 l Witam. Zaczynam dopiero z animacjiami.. Tak więc jaki sposób proponujecie ? Chciałbym żeby modele liter zachowywały się jak coś miękkiego- jakby gąbka ( żeby były sprężyste ale nie nadymały się jak w przypadku mcloth) Generalnie to pare literek wpada na scenę, odbijają się i układają w złożone logo. mCloth się odbija, ale litera S przy napompowaniu staje się wężem .. Da się jakoś zakładać wiązania, by w odpowiednich miejsach usztywnić model ? Takie jakby niewidzialne szwy ? No i jeszcze jak przy danym rozwiązaniu przyłożyć do obiektu w momencie symulacji jakąś siłę, która by daną literką "cisnęła" pod odpowiednim kątem ... // muszę przyznać, że dopiero po napisaniu posta przyjrzałem się tematowi symulatorów takich jak reactor .. no i właśnie . Mój 3d max 2014 ma tylko mass FX, w którym nie ma takich opcji jak miękkie przedmioty- jak w przypadku reactora. Czy ktoś wie jak uzyskać taki sam efekt w mass FX ? czy to mozliwe ? jak nie to czy możliwe jest zainstalowanie reactora do 3d maxa 2014 ? Edytowane 7 Maj 201410 l przez satach
Napisano 22 Maj 201410 l Autor widzę, że nikt nie miał pomysłu/ nie wiedział o co mi chodzi lub uznał że moje pytanie jest za głupie. W końcu zrobiłem swoją pierwszą animacyjkę. Rezultat jest taki: Jeśli ktoś jest ciekaw jak to opiszę.
Napisano 28 Maj 201410 l Ja jestem ciekaw. Włożyłeś tam jakieś kości, i użyłeś squasha? To marszczenie materiału (przy "S"), szczególnie mnie interesuje.
Napisano 4 Czerwiec 201410 l Autor Po krótce to : Symulacja mass FX- Literka z modyfikatorem mcloth gdzie dajesz odpowiadające ci ciśnienie- pressure w tym przypadku to z tego co pamiętam, lekko napompowane - 1,3. Następnie do każdej literki jakiś dummy jakoś w okolicy centrum literki by mieć odniesienie. Wchodzisz w edycje vertexów w modyfikatorze mcloth, zaznaczasz vertexy jakie chcesz, żeby ciągneły literkę ( w tym przypadku przy soft selection zaznaczone są całe boki literek) make group następnie zaznaczasz daną grupę i stosujesz "node" by powiązać je z dummy. Na koniec animujesz dummy tak jakby sie odbijał o podłoże i na koniec zapsuzczasz symulacje i podziwiasz jak sie fałdy same tworzą. W mcloth dopasowujesz jeszcze parametry jak dumping czy bendiness wedle uznania. Ja animowałem dummy, bo literki miały wylądować dokładnie w takim układzie jak widać. Jakby się chciało bardziej realistycznie to zamiast dummy można użyć jakiejś niewidzialnej kuli o promnieniu troche mniejszym od literki, w symulatorze mass FX zdefiniowac tą kule jako kinematic, powiązać te vertexy z kulą i nadać jej prędkość i wektor początkowy. Symulacja zrobi resztę. Jak coś nie jasne to poprawię.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto