Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

Zaczynam dopiero z animacjiami..

Tak więc jaki sposób proponujecie ? Chciałbym żeby modele liter zachowywały się jak coś miękkiego- jakby gąbka ( żeby były sprężyste ale nie nadymały się jak w przypadku mcloth)

Generalnie to pare literek wpada na scenę, odbijają się i układają w złożone logo. mCloth się odbija, ale litera S przy napompowaniu staje się wężem .. Da się jakoś zakładać wiązania, by w odpowiednich miejsach usztywnić model ? Takie jakby niewidzialne szwy ?

No i jeszcze jak przy danym rozwiązaniu przyłożyć do obiektu w momencie symulacji jakąś siłę, która by daną literką "cisnęła" pod odpowiednim kątem ...

 

 

// muszę przyznać, że dopiero po napisaniu posta przyjrzałem się tematowi symulatorów takich jak reactor .. no i właśnie . Mój 3d max 2014 ma tylko mass FX, w którym nie ma takich opcji jak miękkie przedmioty- jak w przypadku reactora. Czy ktoś wie jak uzyskać taki sam efekt w mass FX ? czy to mozliwe ? jak nie to czy możliwe jest zainstalowanie reactora do 3d maxa 2014 ?

2u3w38g.jpg

Edytowane przez satach
  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

widzę, że nikt nie miał pomysłu/ nie wiedział o co mi chodzi lub uznał że moje pytanie jest za głupie.

W końcu zrobiłem swoją pierwszą animacyjkę. Rezultat jest taki:

 

 

Jeśli ktoś jest ciekaw jak to opiszę.

Napisano

Ja jestem ciekaw.

Włożyłeś tam jakieś kości, i użyłeś squasha? To marszczenie materiału (przy "S"), szczególnie mnie interesuje.

Napisano

Po krótce to :

Symulacja mass FX-

Literka z modyfikatorem mcloth gdzie dajesz odpowiadające ci ciśnienie- pressure w tym przypadku to z tego co pamiętam, lekko napompowane - 1,3. Następnie do każdej literki jakiś dummy jakoś w okolicy centrum literki by mieć odniesienie. Wchodzisz w edycje vertexów w modyfikatorze mcloth, zaznaczasz vertexy jakie chcesz, żeby ciągneły literkę ( w tym przypadku przy soft selection zaznaczone są całe boki literek) make group następnie zaznaczasz daną grupę i stosujesz "node" by powiązać je z dummy. Na koniec animujesz dummy tak jakby sie odbijał o podłoże i na koniec zapsuzczasz symulacje i podziwiasz jak sie fałdy same tworzą. W mcloth dopasowujesz jeszcze parametry jak dumping czy bendiness wedle uznania.

Ja animowałem dummy, bo literki miały wylądować dokładnie w takim układzie jak widać. Jakby się chciało bardziej realistycznie to zamiast dummy można użyć jakiejś niewidzialnej kuli o promnieniu troche mniejszym od literki, w symulatorze mass FX zdefiniowac tą kule jako kinematic, powiązać te vertexy z kulą i nadać jej prędkość i wektor początkowy. Symulacja zrobi resztę.

Jak coś nie jasne to poprawię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności