Mirrage Napisano 16 Maj 2014 Napisano 16 Maj 2014 Nie mogłem znaleźć lepszej kategorii do tego pytania więc z góry przepraszam jeśli jest jednak odpowiedniejsze miejsce od tego.. Otóż czym zawdzięcza sobie fenomen Houdini? Chciałem iść w kierunku VFX i zauważyłem, że często łączony jest ten program z 3ds max i nawet Maya a przecież wszystkie te rzeczy można zrobić w programach Autodeska.
Azbesty Napisano 16 Maj 2014 Napisano 16 Maj 2014 Bo autodesk to syf i kiedy tylko można się od tej firmy ucieka. Ale tak bardziej serio to: Houdini jest królem proceduralności i non destructive workflow i nie ma czegoś takiego u autodesku. A tak patologicznie i obrazowo to check this http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=91867
Mirrage Napisano 16 Maj 2014 Autor Napisano 16 Maj 2014 Czyli rozumiem, że jako osoba, która jak napisałem wcześniej chce animować i robić różne efekty specjalne powinienem z PRIORYTETEM zająć naukę również w tym programie ? Szkoda, że strasznie mało jest poradników do tego softu z tego co już przeglądałem ale zapewne gdzieś w zakamarkach internetu są solidne materiały.
Azbesty Napisano 16 Maj 2014 Napisano 16 Maj 2014 Czyli rozumiem, że jako osoba, która jak napisałem wcześniej chce animować i robić różne efekty specjalne powinienem z PRIORYTETEM zająć naukę również w tym programie ? Szkoda, że strasznie mało jest poradników do tego softu z tego co już przeglądałem ale zapewne gdzieś w zakamarkach internetu są solidne materiały. jeśli chcesz animować.. to raczej Maya... niż houdini :) Jak chcesz wszystko wysadzać w powietrze.. albo robić nie wiem syf particlowy ciągnący się za ruchomym czymś bez powodu bo fajnie wygląda, pozdrawiam ostatnie cinematici :P to houdini. Generalnie potrzebujesz proceduralności to houdini.. Zresztą pytaj alberta albo legomira.
Azbesty Napisano 16 Maj 2014 Napisano 16 Maj 2014 Chociaż jeśli miałbyś animować np rosnoący las to houdini jest lepszą opcją ze względu na proceduralność i non desctructiv workflow. depends what u need musisz bardziej sprecyzować.
Mirrage Napisano 16 Maj 2014 Autor Napisano 16 Maj 2014 jeśli chcesz animować.. to raczej Maya... niż houdini :) Jak chcesz wszystko wysadzać w powietrze.. albo robić nie wiem syf particlowy ciągnący się za ruchomym czymś bez powodu bo fajnie wygląda, pozdrawiam ostatnie cinematici :P to houdini. Generalnie potrzebujesz proceduralności to houdini.. Zresztą pytaj alberta albo legomira. Jestem całkiem praktycznie na początku swojej przygody z grafiką gdyż maxa uczę się dopiero od hmm 1.5 roku i maya od 2 miesięcy więc mam niewielki staż no i jestem samoukiem. Chciałbym się zająć w przyszłości tworzeniem wszelkich efektów specjalnych jak te w np. Transformers, Spiderman, 2012 i wiele wiele innych filmów mógłbym tutaj jeszcze wymienić. Fajnie byłoby posiadać moim zdaniem właśnie te umiejętności animacji/rigowania postaci w połączeniu z umiejętnością stworzenia fajnych efektów destrukcji itp. itd.
Azbesty Napisano 16 Maj 2014 Napisano 16 Maj 2014 Tak gwoli ścisłości albo będziesz jedno osobową osobą która robi transformersy. albo zamierasz pracować w studiu a tam raczej będziesz przydzielony do jednej czynności tylko... Tzn albo rozpierducha albo rig. A w większych studiach będzie nawet i podział woda ogień ziemia. to nie jest też tak że w mayce nie zrobisz efektów ale musisz zdecydować jednak w co chcesz iść czy efekty czy rigowanie.
MariushO Napisano 16 Maj 2014 Napisano 16 Maj 2014 @Mirrage jesli na poważnie chcesz się zająć animacją to Maya wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Jeśli VFX to Houdini i po części Maya, dochodzi do tego 3ds Max i pluginy. I podstawowa rzecz! Rozgranicz co chcesz robić. Animować, czy "efektować" ? Bo animacja postaci i tworzenie wybuchów, to całkiem różne rzeczy. I jak chcesz być dobrym, w którejkolwiek dziedzinie, to musisz wybrać!
Mirrage Napisano 16 Maj 2014 Autor Napisano 16 Maj 2014 Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi. Teraz przynajmniej znam ten fenomen Houdiniego, którego muszę sobie przetestować :) Nie ukrywam, iż demolka oraz wszelkie destrukcyjne rzeczy byłyby dla mnie znacznie bardziej zadowalające i pozwalające spełniać się zawodowo. Teraz jeszcze jedno ponieważ poradników do animacji jest od groma lecz co jeśli chodzi o efekty specjalne? Z nimi jest już znacznie gorzej.. byłbym wdzięczny za udostępnienie jakiś przydatnych informacji ponieważ zwykle korzystam z poradników, które znajdują się na digitaltutors lub to co oferuje YT.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się