Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Ostatnio postanowiłem zająć się animacją obiektów 2D w 3D maxie . Pytacie dlaczego nie wybrałem do tego jakiegoś programu typu flash? Chodzi mi o uzyskanie odpowiedniej głębi otoczenia, której raczej nie uzyskam w animatorach 2D, a przynajmniej nie tak łatwo jak w programie 3D. W każdym razie przechodząc do sedna. Zanim zacznę jakoś kombinować i zanim coś popsuję, to kieruję tutaj pytanie: Czy da się w animacji zrobić tak, że postać ma tą swoją dróżkę, po czym może robić coś innego? Czyli na przykład: Postać coś sobie robi na początku animacji i nie ma przypisanej ścieżki ruchu. Później ma tą ścieżkę, no to na przykład chodzenie takie jak w South Park'u. I jak się skończy ta ścieżka, to znowu postać coś tam będzie robiła. Jest więc opcja, by to jakoś rozdzielić? Bo zakładam, że jak zrobię to kasując w trakcie animacji dostęp do ścieżki, to po prostu już nie będzie się ta postać poruszała tak jak powinna .

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem problem, ale spróbuję pomóc po raz pierwszy. Sam uzyskuje tutaj porady, pora spróbowac komuś pomóc.

 

masz już stworzony obiekt oraz splinea(twoja ścieżka którą będzie podążać obiekt). Zaznaczasz obiekt wybierasz z menu Animation/constraints/Path constraint i wskazujesz kursorem ścieżke by powiązać obiekt ze ścieżką. Teraz obiekt od początku animacji do końca podąża za ścieżką. Teraz chcesz żeby na początku i na końcu mieć jakiś okres czasu na ruchy bez przemieszczania się.

Wchodzisz w menu w Graph editor/Track view- Curve editor z listy po lewej wybierasz nazwę swojego obiektu, następnie zaznaczasz path constraint/ procent . Masz prostą liniową o dwóch wierzchołkach. Wystarczy że lewy wierzchołek przesuniesz w prawo o tyle ile klatek chcesz mieć przed a prawy wierzchołek w lewo o tyle ile czasu chcesz mieć po. Oczywiście cały proces poruszania się możesz również tutaj kontrolować.

Edytowane przez satach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności