Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Wymodelowałem sobie pewien stateczek kosmiczny niewielkich rozmiarów o chciałem sobie zrobić UV by później szło sobie to ładnie pomalować w Mudboxie i w Photoshopie dopieścić lecz po wejściu do UV edytora mam takie coś..

 

05383954803e4f95.jpg

 

 

A tak wygląda to po odpaleniu OBJ w Muxboxie:

 

8c92e634112cb254.jpg

 

W 3ds max ten model wygląda dobrze więc nie wiem w czym problem.

 

Na pierwszym screenie te zaznaczone kółkiem vertexy należą do takich pobocznych zbiorniczków na amunicje ale nie wiem dlaczego one są tak oddalone.. Wszystkie obiekty są jako Poly i połączone w jeden mesh. W UV edytorze zakładka Mappik po rozwinięciu nie ma żadnej aktywnej opcji.

 

Jakieś rady ?

Edytowane przez Mirrage
  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Powyższe problemy rozwiązałem jednak już sam lecz teraz pojawia się problem po wyeksportowaniu tego do Mudboxa.

 

0e9e3c3e64183544.jpg

 

Jak widać w niektórych miejscach idzie normalnie malować po tych elementach w po niektórych po prostu rozciaga się tekstura namalowana tak jak na widocznej bocznej ściance i na górze.

 

Tak wygląda cały model :

 

7b47a6a4440b0638.jpg

 

A tak wygląda "cały pomalowany" stateczek.. Jak widać dziwnie się rozkłada ta malowana tekstura i nie wiem dlaczego no i nie wszystkie miejsca idzie pomalować co widać na poniższym screenie :

 

4380cf2ce7d91a01.jpg

Edytowane przez Mirrage
Napisano

mogę prosić o lekkie wyjaśnienie ? próbowałem i na obiekcie z rozłożonymi UV i bez i na każdym było tak samo nie wiem dlaczego. Model eksportowałem ze standradowym nałożonym materiałem mental'a jeśli to ma jakieś znaczenie.

Napisano

Zauważ, że w wielu miejscach masz bardzo porozciągane uv. Musisz to poprawić tak, by każdy kwadracik był tej samej wielkości, czyli po prostu zmapować to prawidłowo, wtedy będzie działać.

Napisano (edytowane)

Mam pytanie ponieważ by checker pasował do powierzchni musiałem wszystko mocno zeskalować co spowodowało, iż elementy nie mieszczą się w tej szachownicy. Czy ma to jakieś znaczenie? Nie mogę zaznaczyć wszystkiego i zeskalować ponieważ wtedy cały checker znowu się skurczy i będę w momencie, w którym zaczynałem robić.

 

 

745cc62c5cf11ed7.jpg

 

 

Rozłożyłem każdy element osobno tak jak zrobiłem to z tym widocznym wyżej lecz wszędzie wystaje to poza szachownicę od UV i podejrzewam, iż to jest przyczyna pojawiania sie tego komunikatu w Muxboxie tak ?

 

d9a4b3a2e4ae881bgen.jpg

 

 

A tutaj całość :

 

70a273a0b09f45b4.jpg

Edytowane przez Mirrage
Napisano

no tak ale wtedy te małe kwadraciki też się skalują i w efekcie na obiekcie zostaje tylko kilka takich dużych już a nie jak przed wciśnięciem "Normalize" sporo małych jak na poprzednich screenach..

 

ps. ale widzę, że chyba tak działa z tego co sprawdziłem na jednym elemencie w Mudboxie więc chyba dobrze.

Napisano

Te kwadraciki nie muszą być ogromne. One mają być po prostu równe sobie, mogą być bardzo małe to nie ma znaczenia. Najważniejsze, żeby wszystkie elementy były w tym kwadracie z checkerem, bo inaczej program nie będzie interpretować siatki poza tym kwadratem.

Napisano

Ok wielkie dzięki za wszystkie informacje :) dalej pomęczę się już sam ponieważ niby wydawało mi się, że jest już ok a jednak jeszcze coś się gryzie w tym teksturowaniu. Raz jeszcze dziękuję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności