Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie,

mam szkielet o standardowej hierarchii typu:

Bip01

--Bip01 Pelvis

 

itp. itd.

 

Bip01 zawiera animację zmieniającą position i rotation. To co chciałbym osiągnąć to skopiować rotation z Bip01 do Bip01 Pelvis, jednocześnie usuwając ją z Bip01. Czyli w Bip01 pozostaje position, a do Pelvis zostaje przeniesione rotation. Do tej pory po prostu kopiowałem keyframe'y w Curve Editor, ale jest problem: po skopiowaniu model zaczyna się dziwnie obracać, w dziwne strony, zupełnie inaczej niż było to w Bip01.

Warto zaznaczyć ze Bip01 i Bip01 Pelvis jest dokładnie w tym samym miejscu w przestrzeni.

 

Problem nie musi być do końca tak przedstawiony jak opisałem wyżej. Najistotniejsze jest to, aby w pierwszej kości (root) znajdowała się informacja tylko o position (czyli bez rotation), a jednocześnie chciałbym żeby animacja wyglądała identycznie jak przed transformacją, czyli w grę wchodzi również dodanie nowej root bone.

 

Jest mi to potrzebne do silnika gier Unreal Engine, ponieważ chcę skorzystać z Root Motion, a specyfika tego silnika pozwala tylko na zmianę position w root bone.

Więc to w zasadzie tyle... Może się zmienić nawet cały szkielet, chcę tylko aby animacja wyglądała tak samo jak pierwotnie, ale w root bone, żeby była tylko informacja o animacji position.

 

Mam nadzieję, że wyjaśniłem to w miarę sensownie i mi pomożecie, bo męczę się nad tym już 2 tygodnie i przeczesałem chyba cały internet, a podejrzewam, że dla Was jest to proste zagadnienie, dlatego zdecydowałem się napisać. Nie mam już chyba innych pomysłów.

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc i z góry dziękuję.

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 988
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie czytałem całego posta

 

ale może ten tutorial ci pomoże?

2 min, w biped, zakładka pose, funkcja "paste opposite"

Edytowane przez ARDZEJ

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności