Skocz do zawartości

Poprawne Skopiowanie rotacji z jednej kości do drugiej


Rekomendowane odpowiedzi

Gość kodmistrz
Napisano

Witajcie,

mam szkielet o standardowej hierarchii typu:

Bip01

--Bip01 Pelvis

 

itp. itd.

 

Bip01 zawiera animację zmieniającą position i rotation. To co chciałbym osiągnąć to skopiować rotation z Bip01 do Bip01 Pelvis, jednocześnie usuwając ją z Bip01. Czyli w Bip01 pozostaje position, a do Pelvis zostaje przeniesione rotation. Do tej pory po prostu kopiowałem keyframe'y w Curve Editor, ale jest problem: po skopiowaniu model zaczyna się dziwnie obracać, w dziwne strony, zupełnie inaczej niż było to w Bip01.

Warto zaznaczyć ze Bip01 i Bip01 Pelvis jest dokładnie w tym samym miejscu w przestrzeni.

 

Problem nie musi być do końca tak przedstawiony jak opisałem wyżej. Najistotniejsze jest to, aby w pierwszej kości (root) znajdowała się informacja tylko o position (czyli bez rotation), a jednocześnie chciałbym żeby animacja wyglądała identycznie jak przed transformacją, czyli w grę wchodzi również dodanie nowej root bone.

 

Jest mi to potrzebne do silnika gier Unreal Engine, ponieważ chcę skorzystać z Root Motion, a specyfika tego silnika pozwala tylko na zmianę position w root bone.

Więc to w zasadzie tyle... Może się zmienić nawet cały szkielet, chcę tylko aby animacja wyglądała tak samo jak pierwotnie, ale w root bone, żeby była tylko informacja o animacji position.

 

Mam nadzieję, że wyjaśniłem to w miarę sensownie i mi pomożecie, bo męczę się nad tym już 2 tygodnie i przeczesałem chyba cały internet, a podejrzewam, że dla Was jest to proste zagadnienie, dlatego zdecydowałem się napisać. Nie mam już chyba innych pomysłów.

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc i z góry dziękuję.

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Nie czytałem całego posta

 

ale może ten tutorial ci pomoże?

2 min, w biped, zakładka pose, funkcja "paste opposite"

Edytowane przez ARDZEJ

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności