Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

 

Od dłuższego czasu za mna chodzi teksturowanie i w dalszym rozwoju jest to niezbędne dla mnie.

Macie jakieś tutoriale jak zacząć?

 

Pracuje w Blederze i Zbrushu

 

Mam taki obiekt i chciałbym go o teksturować (diffuce/normal/AO)

I jeżeli chodzi o detal to jakimi metodami go robicie?

Chodzi mi tutaj o wyszczerbione mury, bez takich kanciastych zakończeń.

 

10523209_734317599940705_2054388291_n.jpg?oh=3470bf6a22bb68c1776bb0115417e64c&oe=53B3FD39&__gda__=1404309673_c51ffdd4923359b7186bc30b27aefb77

 

Czekam na waszą pomoc i z góry dziękuje :)

Pozdrawaim Fadzu

 

 

 

 

@Edit

 

Rozłożona siatka Czas na wlozenie tekstur

 

10516937_734335463272252_1312590322_n.jpg?oh=ccb5590c390fb2a6af7e4737eda17897&oe=53B4C605&__gda__=1404352037_30ac36fd3dddccfcb877bfa624f33fc5

 

 

Tak to wyszlo i jak myslicie jest ok?

 

10506798_314583935372294_2399488652312489927_o.jpg

Edytowane przez Fadzu
  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Zakładam że do game artu, aspirujesz bo mówisz o normalkach.

To ja zaczne od normalki, gdy masz nie bewelowane edge to normalka tak na prawde nie działa(działą bardzo słabo), niżej masz wyjaśnione wszystko.

 

Dużo wiedzy o normalkach.

http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=107196

 

Polecam polycounta masz tam ogrom wiedzy darmowej. I można podpatrzeć na prace innych.

 

Teraz uv, Twoje uvki nie wykorzystują całego miejsca, i do tego niektóre elementy wyglądają jak niestarannie na siebie nakładane(overlapowane). Zrób tak uv żeby było zajmowane możliwie jak najwięcej miejsca.

 

Samo teksturowanie, masz strasznie widoczne seamy na kamieniach. Kamienie nie mają głębi, sama czysta tekstura. Tak samo mówisz że masz AO. Żeby było dobre Ao musisz mieć dobry model hp- czyli tak samo bevel na krawędziach.Ustaw sobie w psie ao na difusie jako multiply, pobawe się opacity tak żeby ładnie kleiło.

 

Rada:

-jak masz psa to tutaj masz dobre narzedzie do teksturowania, bawienia się z mapami. Jest darmowa beta nic tylko korzystać. http://quixel.se

 

Co do modelowania hp, tam sie nie liczy topologia jak to zrobisz, to ma wyglądać. Niektóre rzeczy lepiej i wygodniej jest robić w zetce przynajmniej mi, a reszte robie w programie 3d.

 

Jak na pierwszy raz nie jest źle, popracuj nad modelem hp i potem zrób ponownie z nowymi uv i w większej rozdziałce.

Napisano
gdy masz nie bewelowane edge to normalka tak na prawde nie działa(działą bardzo słabo)

 

Nieprawda. Przykład choćby w linku poniżej. Zwykły prosty box z normalką z HP z zaokrąglonymi mocno krawędziami.

 

 

Chyba, że sprawa tyczy się beveli na HP.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności