outside Napisano 2 Lipiec 2014 Share Napisano 2 Lipiec 2014 Witam, chciałbym się dowiedzieć od jakiejś mądrej głowy jak wygląda praca mojego komputera - każdego z podzespołów- podczas pracy w 3dmax? Np. wiem że podczas modelingu używam karty grafiki i chyba ramu? Podczas renderowania procesora ale czy też karty grafiki i ramu? Czy ktoś z was może opisać podczas jakiej czynności jaka część kompa pracuje? Mam na myśli np. modelowanie, teksturowanie, renderingi itp. sam nie wiem co jeszcze? Wiem że pytanie jest banalne ale słyszałem już tyle opinii które się nawzajem wykluczają. Proszę o rzetelną wiedzę. Z góry dziekuję za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 3 Lipiec 2014 Share Napisano 3 Lipiec 2014 outside aby nie tworzyć kolejnych teorii które się nawzajem będą wykluczać należy dla własnej ciekawości odpalić maxa i kilka manadźerów które zapewne posiadasz a które na wykresie pokazują ci jak się zachowuje pamięć, procesor, karta graficzna warto zrobić to dla własnej wiedzy, szczególnie że nie ma jednoznacznych odpowiedzi na twoje pytanie w odniesieniu do pracy na maxie pomijam sprawę samego renderingu bo tu te trzy elementy komputera zachowują się bardzo wyraziście. Pomijając sprawę karty graficznej która po prostu musi wyświetlić wszelkie twoje poczynania, natomiast procesor i pamięć jest użytkowana tak jak tego potrzebuje mp stosowany przez ciebie modyfikator co prawda będą to np skokowe wykorzystania procesora i pamięci jak np w przypadku zagęszczaczy siatek :) gdy stosujesz symulacje np cloth, pheonix wykorzystywany jest mocniej procesor lub nawet na 100% natomiast pamięć zależnie czego to jest symulacja np w cloth jest marginalne zużycie natomiast w pheonix zależnie czego to będzie symulacja przykładowo symulacje cieczy pochłaniają zasoby pamięci :). Pamięć będziesz miał obciążaną np przy używaniu tekstur o dużych gabarytach. Co do samego renderingu to tu wszytko zalezy od tego jakiego renderera używasz i tak w przypadku mentalray , vray, corony ...... są to renderery całkowicie i wyłącznie pracujące na procesorze czyli w takim przypadku karta graficzna właściwie jest bezczynna w przypadku Octane render będziesz miał do czynienia z sytuacja odwrotna cały rendering idzie na karcie graficznej, natomiast masz takie Hybrydy jak Thea, Indigo, Luxrender, Arion...... które wykorzystują do renderingu cpu +gpu. Co do wykorzystania w samym renderingu pamięci najlepiej jest przedstawić na przykładzie na pewno dobrze ci znanego vraya gdzie sam masz możliwość sam wybrać w jaki sposób pamięć będzie wykorzystywana podczas renderingu i tak model static powoduje że cała geometria w scenie zostaje przeładowana do pamięci jednorazowo w początkowej fazie obliczeniowej natomiast model dynamiczny powoduje że przeładowywana do pamięci jest na bieżąco geometria która jest w danym momencie renderowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się