Gość drulagin Napisano 2 Lipiec 2014 Napisano 2 Lipiec 2014 Witam!! Jak w temacie. W dużej liczbie video tutoriali ludzie robią tak że od razu po stworzeniu jakiegoś obiektu nadają mu kolor czarny i przypisują materiał. Dlaczego tak robią??
siwy Napisano 2 Lipiec 2014 Napisano 2 Lipiec 2014 Potem czarny lepiej widać jak się włączy podświetlanie krawędzi ale to tylko zboczenie twórców, nie musisz tego robić jak nie chcesz.
2013 Napisano 2 Lipiec 2014 Napisano 2 Lipiec 2014 Chodzi o kolor siatki i kolor obiektu. Gdy tworzy się obiekt 3ds Max standardowo (o ile tego nie zmienimy) będzie przyznawał inny kolor dla każdego nowego obiektu. Zatem kolor przy Modiefier Stack odpowiada za kolor siatki oraz obiektu. Materiał natomiast daje kolor poly, czyli obiektowi, i jeśli nałożymy materiał na obiekt, to zmieni on kolor na kolor materiału, a kolor siatki pozostanie bez zmian. Ja stosuję materiał Standard Specular Level 50-60 Ambient 5-50 w zależności od koloru "Background" Czyli chodzi tutaj głównie o walory estetyczne, przyjemność pracy :)
Rekomendowane odpowiedzi