Napisano 23 Lipiec 201410 l Ostatnio męczy mnie jedno pytanie ponieważ od jakiegoś czasu animuję sobie na pobranych z sieci darmowych już zrigowanych modelach i pojawiło się pytanie.. Czy jest sens skupiać się jeszcze na własnym rigowaniu postaci czy lepiej skupić się już na zrigowanych postaciach i doskonalić umiejętności w animacji ? W większych firmach i tak jest rigger osobno i animator osobno lecz i tak jakoś nie daje mi to spokoju.
Napisano 23 Lipiec 201410 l Zalezy co chcesz robic. Jezeli tylko animowac, to skup sie na animacji. To wystarczajaco trudny i wymagajacy duzo treningu temat;) Z drugiej strony oczywiscie wiedza na temat riggowania, chocby podstawowa z pewnoscia nie zaszkodzi.
Napisano 23 Lipiec 201410 l Nawet jeśli chcesz tylko animować i zakładasz, że będziesz pracował w "większych firmach" (wybredny!), powinieneś liznąć temat. Minimum to zapoznanie się z dostępnymi autoriggerami do mayi (advanced skeleton, setup machine etc.) - przynajmniej zwiększy to twoje szanse na freelancerską robotę.
Napisano 23 Lipiec 201410 l Autor Nawet jeśli chcesz tylko animować i zakładasz, że będziesz pracował w "większych firmach" (wybredny!), powinieneś liznąć temat. Minimum to zapoznanie się z dostępnymi autoriggerami do mayi (advanced skeleton, setup machine etc.) - przynajmniej zwiększy to twoje szanse na freelancerską robotę. oj tak rzuciłem po prostu, iż w "wielkich firmach" co nie oznacza, że nie chciałbym pracować dla mniejszych. Każde doświadczenie jest cenne. Tak chcę się kierować w animację. Nie korzystałem z autorigów jeszcze ale postaram się wykorzystać szczególnie ten polecony przez Reanimator'a. Zwykle sam stawiam szkielet od podstaw z kości, później maluję i ustawiam punkty kontrolne lecz właśnie chciałem się dowiedzieć czy jest większy sens zagłębiać się w to bardzo mocno zamiast poświęcać ten czas na doskonalenie animacji.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto