Kruszer Napisano 24 Lipiec 2014 Napisano 24 Lipiec 2014 Witam! Mam mały problem związany z przyczepieniem jeźdźca do jego wierzchowca. Oba modele, tj. człowiek i koń zostały zrigowane za pomocą techniki CAT. Jako, że szkielety są trochę innymi obiektami niż np. miecze i tarcze, które constraintowałem do rąk pozostałym rycerzom, posłużyłem się tym tutorialem. https://www.youtube.com/watch?v=dk9zuFy_Q6g O ile position constraint spełnia bezbłędnie swoja funkcję, o tyle orientation constraint już niekoniecznie. Przypisawszy gizmo jeźdźca do jednego z kręgów konia (albo do gizma konia, albo do jakiegoś niezależnego punktu, jak pokazane jest w tutorialu) i po rotacji całego końskiego szkieletu, jeździec „ucieka” gdzieś w dal, podążając po jakiejś wielkiej orbicie, zamiast obrócić się w miejscu, zgodnie z obiektem, któremu jest przypisany. Wiem, że w opcjach modyfikatora orientation c. Jest przełącznik world lub local, ale skorzystanie z którejkolwiek z tych opcji, nie przynosi pożądanej zmiany. http://zapodaj.net/e66b2bf791894.jpg.htmlv http://zapodaj.net/5dfd1f87a6c09.jpg.html
zio_mal Napisano 24 Lipiec 2014 Napisano 24 Lipiec 2014 generalnie gizmo CAT'a jest toporne, ja po prostu podpinam biodro, dłonie i stopy do innych obiektów przez position constraint i orientation constraint, potem te kontrolery do roota (np helpera albo innego obiektu) i potem dopiero linkuje do innego obiektu np konia. oczywiście tracę możliwość korzystania z funkcji CAT'a dla tych dodatkowych kontrolerów ale za to wygoda pracy przynajmniej dla mnie jest o wiele lepsza. na mojej stronie jest skrypt "Reconenecting CAT elements" który sobie do tego celu napisałem (właśnie przez takie problemy jak ty napotkałeś): http://zabekanimator.blogspot.com/p/scripts_8.html nie jestem dobry w skryptach więc jak źle coś zaznaczysz to wywali errora:), jak by co później objaśnię jego działanie jeśli nie skumasz opisu pod skryptem albo nie będziesz mógł sobie poradzić. ale działa na 100% bo używam:) teraz nie mam tyle czasu żeby objaśnić.
zio_mal Napisano 25 Lipiec 2014 Napisano 25 Lipiec 2014 opis działania: ważna jest kolejność, najpierw zaznaczasz kość CAT'a, a następnie obiekt, który ma służyć za kontroler. #1 - przyłączenie zaznaczonej kości CAT do zaznaczonego obiektu (np. helper, jakichś mesh, spline...) parametrami pozycji i rotacji na Absolute Layer. przycisk "IK" używasz do podłączania obiektów CAT które posiadają kontroler PRS na Absolute Layer - przede wszystkim są to platformy dłoni i stóp. Przy tych obiektach wywali error jeśli platformy posiadają PRS i użyjesz przycisków Position i Rotation. #2 - to samo co powyżej tylko dla Adjustment Layer i #3 dla Adjustment World Layer. jak wywali errora to wyłącz okienko skryptu i uruchom ponownie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się