Ploki Napisano 29 Lipiec 2014 Napisano 29 Lipiec 2014 Heh dział "animacje", same świetne filmiki ludzi którzy zęby zjedli na 3D. Tak więc wedle zasady że trzeba uczyć się od najlepszych, wrzucę wam moją łyżkę dziegciu, do tej waszej beczki miodu ;) http://youtu.be/oW6q6M4kWLo To u góry, to wynik mojej czteromiesięcznej nauki podstaw 3D. (chociaż w tych 4 miesiącach nauki to było może ze 2 tygodnie xD). Ogólnie mnóstwo zabawy z modelowaniem, rigowaniem, światłem i renderowaniem z wiersza poleceń.
ciacho191 Napisano 31 Lipiec 2014 Napisano 31 Lipiec 2014 Życzę ci, żebyś jak ja, za kilka lat usuwał swoje stare posty z pracami :)
mayamak Napisano 1 Sierpień 2014 Napisano 1 Sierpień 2014 Generalnie jakościowo jest to jak sam wiesz - słabe, ale jakoś trzeba zacząć. Sam mam kilka takich na dysku, ale mnie miałem odwagi ich upubliczniać ;) Jeśli chodzi o animacje to najlepiej robić to w taki sposób, że nagrywasz się sam na kamerce i starasz się odwzorować ruch poprzez kopiowanie póz kluczowych. Jeżeli zaczynasz animować nie ma co próbować samemu iść na żywioł, trzeba korzystać z refek video, każdy profesjonalny animator to robi. Rozumie że chciałeś wszystkiego się nauczyć tworząc tą animkę, ale też dobrze było by wziąć pod uwagę czy nie warto skorzystać z darmowych rigów, są one dość zaawansowane i mógłbyś też podłapać trochę sztuczek które są tam zastosowane że by potem użyć je we własnych rigach. To samo tyczy się modelingu, pokój jest trochę pusty, przydało by się trochę wypełniaczy na biurku, jakieś książki, papiery, kubki, długopis i inne takie pierdoły, które zazwyczaj leżą przy stanowisku pracy. Inne rzeczy które by się przydały to śmieci w koszu na śmieci, plakaty na ścianach, rozwalona kołdra na łóżku, jakieś rozwalone ciuchy na komodzie, kable łaczące komputer z monitorem, gniazdka kontaktowe. Jeżeli nie masz pomysłu na wypełnienie tła za oknami (a widać, że nie) to po prostu zasłoń je roletami lub żaluzjami. Jednym zdaniem postaraj się ogarnąć kompozycje tego pokoju. Co do oświetlenia postaraj się ogarnąć podstawy, wygoogluj sobie definicje "three point lighting 3d" i postaraj się zastosować to w praktyce. Generalnie taka moja rada, jako że przeszedłeś wstępnie przez prawie wszystkie etapy produkcyjne może zacznij się specjalizować. Jeżeli chcesz animować to ściągnij jakiś darmowy rig i porób trochę animek na podstawie referencji video nawet z youtube. Fajnym motywem do nauki animacji jest wystartowanie w http://www.11secondclub.com/. Jeżeli chcesz bawić się oświetleniem to tak jak pisałem nauka od podstaw "three point lighting 3d". Do nauki oświetlenia nie musisz na siłę budować własnej sceny możesz ściągnąć darmowe oteksturowane modele lub całe sceny i zacząć je porządnie oświetlać. Jeżeli natomiast zacznie cię ciągnąć w kierunku modelowania to warto przetestować co bardzie tobie leży, czy hard surface czy organika. Każda z tych dziedzin modelowania różni się techniką pracy. Nie wszystkim leżą obydwie.
Ploki Napisano 1 Sierpień 2014 Autor Napisano 1 Sierpień 2014 Dzięki Mayamak, naprawdę mi pomogłeś. Aż nie spodziewałem się że tak fajnego posta tutaj dostanę ;) Z całą pewnością wezmę sobie wszystkie twoje rady do serca. A ta stronka „11secondclub” po pierwszym spojrzeniu wygląda na świetną sprawę. Obadam ją bardziej i spróbuję im coś tam podesłać. Na razie tworze kolejną animacje. Tym razem wyścigi samochodów w nocy (chcę pobawić się światłami) i zobaczyć co z tego wyjdzie. Dzięki ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się