Fadzu Napisano 2 Sierpień 2014 Napisano 2 Sierpień 2014 Witam Wymodelowalem i oteksturowalem model w h poly i teraz z tego modelu h poly zrobilem model low poly. Chcialbym przeniesc teskture i detal na ten obiekt low poly Jak to zrobic w Zbrushu? Oto zdjęcia 2 obiektów H poly L poly Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc. Fadzu :)
ciacho191 Napisano 2 Sierpień 2014 Napisano 2 Sierpień 2014 Cześć! Polecam również wyszukanie na youtubie, albo w googlach "baking textures in zbrush" :) http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/painting-your-model/texture-maps/
Fadzu Napisano 2 Sierpień 2014 Autor Napisano 2 Sierpień 2014 Pojawia sie problem na poczatku Mam caly obiekt juz pomalowany a wczesniej nie zrobilem uv mapki to teraz juz kicha i od poczatku teksturowanie czy jak?
diabelt Napisano 2 Sierpień 2014 Napisano 2 Sierpień 2014 Wyexportuj HP z polypaintem ze zbrusha. LP przerzuć do jakiegoś programu 3d, ustaw smoothing, zrób poprawne UV, ustaw cage. Potem wypalasz mapki normal,AO, diffuse w xnormal z HP.
Fadzu Napisano 2 Sierpień 2014 Autor Napisano 2 Sierpień 2014 (edytowane) Jak zrobić Export wraz z subtoolami? Edit Wyexportowalem juz all subtoole Teraz kazdy po kolei mam exportowac z (w nim to robie) Blendera i potem do xnormal? Edytowane 2 Sierpień 2014 przez Fadzu
diabelt Napisano 2 Sierpień 2014 Napisano 2 Sierpień 2014 Tylko low poly do blendera. HP importujesz później do xnormal.
diabelt Napisano 2 Sierpień 2014 Napisano 2 Sierpień 2014 Będą nachodzić na siebie elementy przy wypalaniu, dostaniesz artefakty na normal mapie. Albo porozsuwać albo po jednym. Jak porozsuwasz to pamiętaj że tak samo musisz ustawić odpowiedni element HP.
Fadzu Napisano 2 Sierpień 2014 Autor Napisano 2 Sierpień 2014 Doszedłem juz jak z tymi Subtoolami tylko teraz z obiektów H poly nie przerzuca mi tekstury tylko Normal mapke Jak tekstury przerzucić( Przed malowaniem nie miałem UV mapy ani texture map włączonej po prostu pomalowałem obiekt po wymodelowaniu) ?
diabelt Napisano 3 Sierpień 2014 Napisano 3 Sierpień 2014 Bake highpoly's vertex colors w xnormal. Czasem lepiej użyć google nizćzelkać 24h na odpowiedź na forum;) http://bit.ly/1mbCRDm
Fadzu Napisano 3 Sierpień 2014 Autor Napisano 3 Sierpień 2014 Probowalem to i szukalem tez w google. Problem jest gdzies w Zbrushu nie widzi mi tych pokolorowanych mapek w ogóle :/
diabelt Napisano 3 Sierpień 2014 Napisano 3 Sierpień 2014 W zbrush zaznacz opcje txr w opcjach exportu. Po prawej na samym dole. Albo w menu u góry, tool,export.
Fadzu Napisano 3 Sierpień 2014 Autor Napisano 3 Sierpień 2014 Chyba musze ponowwnie otekturowac bo po wyrzezbieniu nanioslem tylko teksture z zdjec i nic z tym nie robilem nic nie klikalem new texture ani uv
diabelt Napisano 3 Sierpień 2014 Napisano 3 Sierpień 2014 Nie potrzebujesz tekstury ani UV na high poly. Exportujesz z polypaintem. Dlatego wypalasz w xnormal vertex color. Polypaint to vertex color właśnie.
Patris Napisano 22 Sierpień 2014 Napisano 22 Sierpień 2014 (edytowane) Witam Wymodelowalem i oteksturowalem model w h poly i teraz z tego modelu h poly zrobilem model low poly. Chcialbym przeniesc teskture i detal na ten obiekt low poly Jak to zrobic w Zbrushu? Oto zdjęcia 2 obiektów H poly L poly Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc. Fadzu :) Nie wiem jak zrobiłeś low poly, ale ja mam taką propozycję. Dotyczy jednego sub-tool'a.W Zbrushu kopiujesz sobie swojego subtoola High Poly (warstwa1), na nim-kopia (warstwa2) ZRemesherem tworzysz sobie model Low Poly. Jak już osiągniesz poziom, który Ciebie interesuje, dzielisz swój model-zwiększasz subdivide do poziomu mniej więcej modelu wyjściowego, następnie będąc na warstwie 2 i mając w warstwie powyżej (warstwa1) model HP dajesz Project All (przenosisz wyrzeźbione detale i kolor na swój model LP), aż do poziomu który będzie zadawalający. Schodzisz na najniższy subdivide modelu LP, tworzysz sobie UV, texture map i normal mapę i ....Voila :D Po tej całej operacji w sumie pierwszy model hp (warstwa1) juz nie będzie Ci potrzebny bo na warstwie2 będziesz miał LP i po kilku podziałach HP. :-) Edytowane 22 Sierpień 2014 przez Patris
Patris Napisano 25 Sierpień 2014 Napisano 25 Sierpień 2014 Podałam wczesniej propozycję, z użyciem ZRemesher'a, jednak zauważyłam, że przy większej redukcji model jakby się "kurczy". Może lepiej użyć Decimation Master? Może ktoś napisać w odniesieniu do pierwotnego pytania czy lepsze byłoby tu użycie ZRemesher'a czy Decimation Master z użyciem w późniejszym etapie Project All dotyczące detali?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się