Jump to content

Patris

Members
  • Content Count

    132
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Patris last won the day on August 7 2013

Patris had the most liked content!

Community Reputation

37 Excellent

About Patris

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Poznań
  1. Podałam wczesniej propozycję, z użyciem ZRemesher'a, jednak zauważyłam, że przy większej redukcji model jakby się "kurczy". Może lepiej użyć Decimation Master? Może ktoś napisać w odniesieniu do pierwotnego pytania czy lepsze byłoby tu użycie ZRemesher'a czy Decimation Master z użyciem w późniejszym etapie Project All dotyczące detali?
  2. Nie wiem jak zrobiłeś low poly, ale ja mam taką propozycję. Dotyczy jednego sub-tool'a.W Zbrushu kopiujesz sobie swojego subtoola High Poly (warstwa1), na nim-kopia (warstwa2) ZRemesherem tworzysz sobie model Low Poly. Jak już osiągniesz poziom, który Ciebie interesuje, dzielisz swój model-zwiększasz subdivide do poziomu mniej więcej modelu wyjściowego, następnie będąc na warstwie 2 i mając w warstwie powyżej (warstwa1) model HP dajesz Project All (przenosisz wyrzeźbione detale i kolor na swój model LP), aż do poziomu który będzie zadawalający. Schodzisz na najniższy subdivide modelu LP, tworzysz sobie UV, texture map i normal mapę i ....Voila :D Po tej całej operacji w sumie pierwszy model hp (warstwa1) juz nie będzie Ci potrzebny bo na warstwie2 będziesz miał LP i po kilku podziałach HP. :-)
  3. Patris

    Cinema 4d warto?

    Może moja wypowiedź dużo nie wniesie, ale uwielbiam Cinemę :-), zwłaszcza do animacji. Próbowałam jakiś czas ujechać z anim. w 3dmax'ie, ale jakoś nie dało. W Cinemie to jakby inny świat, a to co daje MoGraph hmmmm niebo :-). Można pracować na wielu obiektach jednocześnie bez większych zmartwień. Z Zbrush'em współpracuje super. Troszkę tylko z modelowaniem pracowało mi się szybciej w 3dmax'e, no ale trza się przestawić. Do tego jego świętość ;-) Grayscalegorilla, z jego studiami oświetleń, teksturami, po prostu nic tylko załadować studio, wrzucić model i renderować. :-)- co do tego (renderer'ra) niektórzy mają obiekcje, ale ja pracuję na Standardzie lub w Physical Render i jestem zadowolona.
  4. Wyrenderowałam animację w Cinema4d, na jakimś tutku poradzili, że jak chcemy wyodrębnić obiekt od tła dobrze jest stosować buffer object który tworzy jakby maskę i później można obiekt nakładać na inne tła itd. Teraz mam animację w avi i wyanimowany film z maską też w avi. Jednak nie wiem, jak to poskładać w After Effects, gdy maska jest animacją na innej warstwie. Czy wie ktoś jak to poskładać, aby ta maska wyodrębniła mi obiekt z animacji ?
  5. Tu jest jedyna strona, którą znalazłam odnośnie polskiego wydawcy: http://bizbi.iai-shop.com/product-pol-43-3D-Art-Design-Masterclass-1-2013.html Magazyn powstał na licencji wydawnictwa Imagine Publishing; magazyn pod tym tytułem to:https://www.imagineshop.co.uk/3d-art-and-design-volume-1.html. Natomiast to co u nas jest w sklepach przypomina raczej ten magazyn, jednakże nazywa się on 3Dart&design Book: https://www.imagineshop.co.uk/bookazines/digital-creativity/the-3d-art-and-design-book.html Artykułu z tego numeru są składanką (tak mi się wydaje) z czasopism 3D Artist: https://www.imagineshop.co.uk/magazines/3dartist.html Co fajne, ze wszystkie oryginalne magazyny maja płytki CD co uważam za wielką zaletę. Tak czy siak, dobry magazyn o 3D na pewno jest mile widziany na naszym rynku :-))!!!
  6. Myślę, że magazyn jest skierowany do osób średniozaawansowanych. Ktoś początkujący mógłby się ostro pogubić, ponieważ w tutkach przeskakuje się przez jakiś etap do następnego, a przepaść w wykonywaniu jest spora. Niektóre rzeczy po prostu są wspomniane a nie tłumaczone. Jeszcze jedno mi się rzuciło w oczy, niepotrzebny kilkunastu stronicowy wywiad z artystą, pełno tekstu, mało konkretów, powtarzane stwierdzenia, warto by było go "skondensować" i wrzucić zamiast tego wyraźnie screenshoty ustawień, bo komentarz typu, dajemy odpowiednie ustawienia jednak mało mówi. Cena dość wysoka, bo 34,90zł, ale za to 200 stron i bez reklam co mnie ogromne cieszy. Panowie na pewno się ucieszą bo jest parę tutków poświęconych różnego typu maszynom oraz parę odnośnie wizualizacji. Tak, że każdy pewnie znalazłby coś dla siebie. Następny numer z ciekawości pewnie kupię, ale jeśli nie poprawi się sprawa czytelności screenshotów no to nie wiem...
  7. Będąc w EMPIK'u przez przypadek natknęłam się na ten magazyn. Zdziwiło mnie, ze jest o grafice 3D bo nie pamietam, aby na naszym rynku coś takiego było (oprócz kilku numerów 3dFX). Z ciekawości kupiłam, przez sentyment do wersji papierowej. Po setce tutoriali w necie stwierdziłam, że miło będzie usiąść sobie w leżaczku i poczytać. Jestem ciekawa czy ktoś czytał i jakie macie wrażenia. Na samym początku zdumiewają mnie screenshot'y ustawień np.:danego narzędzia pokazane w ten sposób, że nic kompletnie nie widać. Nie wiem po co w ogóle ktoś umieszczał skoro to jest zupełnie nieczytelne. Zamiast zdjęć prac autorów, które rozłożone są na całą stronę albo dwie, lepiej by było pokazać czytelne screenshot'y ustawień, coś co czytelnik potrzebuje. Jeśli nie w magazynie, bo szkoda np miejsca to nie wiem na płytce CD....? Jestem ciekawa Waszych opinii.
  8. Super, jeden z moich najlepszych. Nie mogę się doczekać :-)) !!!
  9. A czego nie wiesz? Nie znasz angielskiego czy czegoś nie rozumiesz? Musisz mieć kartę kredytową, innym wyjściem jest e-karta do płatności internetowych np.: w dolarach (np.: w mBanku)
  10. Z ciekawości wrzuciłam siatkę z którą miałam zawsze problemy, wywalał mi się Zbrush!, cóz.. miała błędy, a ZRemesher co...? Przemielił i dał mi ciudo siateczkę, normalnie cud :-)
  11. Ogniskową mogę używać chyba w Physical render i tu nie idzie mi zbytnio, natomiast w standardowym rendererze dałam focus object, ale to niewiele dało. Pewnie problemem jest to, że moja kamera się nie rusza, tylko w obrębie kamery(widoku) rusza się obiekt, jakby z lewa na prawo. Chyba w takim przypadku takie wyjście z DOF jest niemożliwe...
  12. Chciałabym zrobić dynamiczny depth of field tzn chciałabym aby ostrośś ustawiona była na jednym obiekcie, który się porusza a wokół ma być zamazane. Wiem, ze można to zrobić w After effectie ale chciałabym to ustawić w Cinemie. Czy ktos wie jak to ustawić?
  13. Patris

    Przydatne linki

    Ja dodałabym jeszcze http://www.cgterminal.com/ Bardzo fajny portal, posiada dość potężna bazę tutoriali do Cinemy (i nie tylko), również pluginy
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy