Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Wymodelowalem i oteksturowalem model w h poly i teraz z tego modelu h poly zrobilem model low poly.

Chcialbym przeniesc teskture i detal na ten obiekt low poly

Jak to zrobic w Zbrushu?

Oto zdjęcia 2 obiektów

 

H poly

10565189_324741957689825_142550769266118163_n.jpg

 

L poly

 

10550254_748587718513693_1939226743_o.jpg?oh=0d6a168c2caebb379b88689f0f3da26e&oe=53DF1ADB&__gda__=1407113931_3fcd4b1a26bbf2e46b9677eda4b5cbba

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

Fadzu :)

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Pojawia sie problem na poczatku

 

Mam caly obiekt juz pomalowany a wczesniej nie zrobilem uv mapki to teraz juz kicha i od poczatku teksturowanie czy jak?

Napisano

Wyexportuj HP z polypaintem ze zbrusha. LP przerzuć do jakiegoś programu 3d, ustaw smoothing, zrób poprawne UV, ustaw cage. Potem wypalasz mapki normal,AO, diffuse w xnormal z HP.

Napisano
  • Autor

Jak zrobić Export wraz z subtoolami?

 

Edit

 

Wyexportowalem juz all subtoole

 

 

Teraz kazdy po kolei mam exportowac z (w nim to robie) Blendera i potem do xnormal?

Edytowane przez Fadzu

Napisano

Będą nachodzić na siebie elementy przy wypalaniu, dostaniesz artefakty na normal mapie. Albo porozsuwać albo po jednym. Jak porozsuwasz to pamiętaj że tak samo musisz ustawić odpowiedni element HP.

Napisano
  • Autor

Doszedłem juz jak z tymi Subtoolami tylko teraz z obiektów H poly nie przerzuca mi tekstury tylko Normal mapke

Jak tekstury przerzucić( Przed malowaniem nie miałem UV mapy ani texture map włączonej po prostu pomalowałem obiekt po wymodelowaniu) ?

Napisano
  • Autor

Probowalem to i szukalem tez w google.

Problem jest gdzies w Zbrushu nie widzi mi tych pokolorowanych mapek w ogóle :/

Napisano

W zbrush zaznacz opcje txr w opcjach exportu. Po prawej na samym dole. Albo w menu u góry, tool,export.

Napisano
  • Autor

Chyba musze ponowwnie otekturowac bo po wyrzezbieniu nanioslem tylko teksture z zdjec i nic z tym nie robilem nic nie klikalem new texture ani uv

Napisano

Nie potrzebujesz tekstury ani UV na high poly. Exportujesz z polypaintem. Dlatego wypalasz w xnormal vertex color. Polypaint to vertex color właśnie.

Napisano
Witam

Wymodelowalem i oteksturowalem model w h poly i teraz z tego modelu h poly zrobilem model low poly.

Chcialbym przeniesc teskture i detal na ten obiekt low poly

Jak to zrobic w Zbrushu?

Oto zdjęcia 2 obiektów

 

H poly

10565189_324741957689825_142550769266118163_n.jpg

 

L poly

 

10550254_748587718513693_1939226743_o.jpg?oh=0d6a168c2caebb379b88689f0f3da26e&oe=53DF1ADB&__gda__=1407113931_3fcd4b1a26bbf2e46b9677eda4b5cbba

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

Fadzu :)

 

Nie wiem jak zrobiłeś low poly, ale ja mam taką propozycję. Dotyczy jednego sub-tool'a.W Zbrushu kopiujesz sobie swojego subtoola High Poly (warstwa1), na nim-kopia (warstwa2) ZRemesherem tworzysz sobie model Low Poly. Jak już osiągniesz poziom, który Ciebie interesuje, dzielisz swój model-zwiększasz subdivide do poziomu mniej więcej modelu wyjściowego, następnie będąc na warstwie 2 i mając w warstwie powyżej (warstwa1) model HP dajesz Project All (przenosisz wyrzeźbione detale i kolor na swój model LP), aż do poziomu który będzie zadawalający. Schodzisz na najniższy subdivide modelu LP, tworzysz sobie UV, texture map i normal mapę i ....Voila :D

 

Po tej całej operacji w sumie pierwszy model hp (warstwa1) juz nie będzie Ci potrzebny bo na warstwie2 będziesz miał LP i po kilku podziałach HP. :-)

Edytowane przez Patris

Napisano

Podałam wczesniej propozycję, z użyciem ZRemesher'a, jednak zauważyłam, że przy większej redukcji model jakby się "kurczy". Może lepiej użyć Decimation Master? Może ktoś napisać w odniesieniu do pierwotnego pytania czy lepsze byłoby tu użycie ZRemesher'a czy Decimation Master z użyciem w późniejszym etapie Project All dotyczące detali?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności