Napisano 2 Sierpień 201410 l Witam Wymodelowalem i oteksturowalem model w h poly i teraz z tego modelu h poly zrobilem model low poly. Chcialbym przeniesc teskture i detal na ten obiekt low poly Jak to zrobic w Zbrushu? Oto zdjęcia 2 obiektów H poly L poly Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc. Fadzu :)
Napisano 2 Sierpień 201410 l Cześć! Polecam również wyszukanie na youtubie, albo w googlach "baking textures in zbrush" :) http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/painting-your-model/texture-maps/
Napisano 2 Sierpień 201410 l Autor Pojawia sie problem na poczatku Mam caly obiekt juz pomalowany a wczesniej nie zrobilem uv mapki to teraz juz kicha i od poczatku teksturowanie czy jak?
Napisano 2 Sierpień 201410 l Wyexportuj HP z polypaintem ze zbrusha. LP przerzuć do jakiegoś programu 3d, ustaw smoothing, zrób poprawne UV, ustaw cage. Potem wypalasz mapki normal,AO, diffuse w xnormal z HP.
Napisano 2 Sierpień 201410 l Autor Jak zrobić Export wraz z subtoolami? Edit Wyexportowalem juz all subtoole Teraz kazdy po kolei mam exportowac z (w nim to robie) Blendera i potem do xnormal? Edytowane 2 Sierpień 201410 l przez Fadzu
Napisano 2 Sierpień 201410 l Będą nachodzić na siebie elementy przy wypalaniu, dostaniesz artefakty na normal mapie. Albo porozsuwać albo po jednym. Jak porozsuwasz to pamiętaj że tak samo musisz ustawić odpowiedni element HP.
Napisano 2 Sierpień 201410 l Autor Doszedłem juz jak z tymi Subtoolami tylko teraz z obiektów H poly nie przerzuca mi tekstury tylko Normal mapke Jak tekstury przerzucić( Przed malowaniem nie miałem UV mapy ani texture map włączonej po prostu pomalowałem obiekt po wymodelowaniu) ?
Napisano 3 Sierpień 201410 l Bake highpoly's vertex colors w xnormal. Czasem lepiej użyć google nizćzelkać 24h na odpowiedź na forum;) http://bit.ly/1mbCRDm
Napisano 3 Sierpień 201410 l Autor Probowalem to i szukalem tez w google. Problem jest gdzies w Zbrushu nie widzi mi tych pokolorowanych mapek w ogóle :/
Napisano 3 Sierpień 201410 l W zbrush zaznacz opcje txr w opcjach exportu. Po prawej na samym dole. Albo w menu u góry, tool,export.
Napisano 3 Sierpień 201410 l Autor Chyba musze ponowwnie otekturowac bo po wyrzezbieniu nanioslem tylko teksture z zdjec i nic z tym nie robilem nic nie klikalem new texture ani uv
Napisano 3 Sierpień 201410 l Nie potrzebujesz tekstury ani UV na high poly. Exportujesz z polypaintem. Dlatego wypalasz w xnormal vertex color. Polypaint to vertex color właśnie.
Napisano 22 Sierpień 201410 l Witam Wymodelowalem i oteksturowalem model w h poly i teraz z tego modelu h poly zrobilem model low poly. Chcialbym przeniesc teskture i detal na ten obiekt low poly Jak to zrobic w Zbrushu? Oto zdjęcia 2 obiektów H poly L poly Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc. Fadzu :) Nie wiem jak zrobiłeś low poly, ale ja mam taką propozycję. Dotyczy jednego sub-tool'a.W Zbrushu kopiujesz sobie swojego subtoola High Poly (warstwa1), na nim-kopia (warstwa2) ZRemesherem tworzysz sobie model Low Poly. Jak już osiągniesz poziom, który Ciebie interesuje, dzielisz swój model-zwiększasz subdivide do poziomu mniej więcej modelu wyjściowego, następnie będąc na warstwie 2 i mając w warstwie powyżej (warstwa1) model HP dajesz Project All (przenosisz wyrzeźbione detale i kolor na swój model LP), aż do poziomu który będzie zadawalający. Schodzisz na najniższy subdivide modelu LP, tworzysz sobie UV, texture map i normal mapę i ....Voila :D Po tej całej operacji w sumie pierwszy model hp (warstwa1) juz nie będzie Ci potrzebny bo na warstwie2 będziesz miał LP i po kilku podziałach HP. :-) Edytowane 22 Sierpień 201410 l przez Patris
Napisano 25 Sierpień 201410 l Podałam wczesniej propozycję, z użyciem ZRemesher'a, jednak zauważyłam, że przy większej redukcji model jakby się "kurczy". Może lepiej użyć Decimation Master? Może ktoś napisać w odniesieniu do pierwotnego pytania czy lepsze byłoby tu użycie ZRemesher'a czy Decimation Master z użyciem w późniejszym etapie Project All dotyczące detali?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto