Napisano 12 Sierpień 201410 l Ucze się animacji na gotowych rigach czasami jak mi zależy bardzo na postaci robię sobie sam rig od zera lecz nie o tym chciałem porozmawiać. Czy do rigu, w którym nie ma kości do poruszania twarzą można dodać jeszcze kości i podłączyć do zrobionego przez kogoś wcześniej rigu ? Lub ewentualnie podłożyć dane z MoCap samej twarzy czyli np. samej mowy ?
Napisano 12 Sierpień 201410 l Teoretycznie tak. Jezeli nie ma rigu twarzy to powinno to byc stosunkowo proste. Pomijajac oczywiscie, jaka jest topologia tej twarzy, itp Jak juz bedziesz to mial odpowiednio przygotowane to mozesz sobie "podlaczyc" don mocap.
Napisano 17 Sierpień 201410 l Autor Ok więc muszę do tego przysiąść i zobaczyć jak mi to wyjdzie. Rozumiem więc, że wcześniej muszę odczepić cały rig od mesha i dopiero wtedy dodać kości tak? Nie ma chyba innej możliwości.. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie działania na gotowych rigach.. W jaki sposób mogę sobie bezpiecznie skalować zrigowane postacie jak np. ten Illidan http://tf3dm.com/3d-model/illidan-stormrage-65065.html Jedynym rozwiązaniem jest odczepić rig od postaci i zeskalowac osobno jedno i drugie ?
Napisano 17 Sierpień 201410 l Niekoniecznie. Byc moze autor riga przygotowal sie na skalowanie i wystarczy uzyc odpoweniego parametru. Jezeli przeskalujesz odpowiednie kontrolki sam to tez powinno zadzialac. JEzeli chodzi o dodanie kosci: nie wiem jaki to soft, ale Majka pozwala dodac kosci do istniejacego skina. Max moze tez.
Napisano 17 Sierpień 201410 l Autor Korzystam z Mayji 2014. No właśnie skalowałem sam szkielet i różne kontrolki, które mogłyby odpowiadać za skalowanie i niestety nic. Może idzie skalować lecz wszystko zaczyna się ściskać do wewnątrz i barki zaczynają wchodzić na siebie oraz inne części ciała strasznie się deformują. Poszukam jeszcze jakiegoś rozwiązania w internecie. Gdzieś mi mignęło by podczepić jakiś obiekt do tego wszystkiego np. boxa i skalować nim całość ale jeszcze nie testowałem wiec nie wiem jakie sa efekty tego zabiegu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto